19 دی: مقامات وزارت خزانه داری آمریکا این روزها در سفر هستند تا از دور زدن تحریمهای یکجانبه ای که علیه کشورهای غیرهمسو با خود از جمله روسیه و ایران اعمال کرده اند، جلوگیری کنند.
وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد الیزابت روزنبرگ، دستیار وزیر خزانه داری آمریکا در امور تامین مالی تروریسم و جرایم مالی، نهم و دهم فوریه در سفر به انگلیس درباره پیروی از تحریم ها با مقامات این کشور گفتگو کرده است.
این نهاد آمریکایی افزود: دستیار وزیر خزانه داری آمریکا در این سفر با طیف وسیعی از نمایندگان بخش خصوصی انگلیس در زمینه مبارزه با پولشویی، مقابله با تامین مالی تروریسم و پیروی از تحریم ها گفتگو کرد.
او همچنین با همتایان دولتی از وزارت خزانه داری انگلیس، وزارت امور خارجه، و اداره مالی این کشور دیدار کرد تا در مورد موضوعات مشترک دوجانبه، از جمله مقررات دارایی های دیجیتال، شفافیت شرکتی، فرار از تحریم ها و اجرای آنها و سقف قیمت نفت روسیه و دیگر چالش های مشترک آمریکا و انگلیس گفتگو کند.
به گزارش ایرنا، والی آدیمو معاون وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی، برنامه جدید این نهاد آمریکایی را تمرکز بر کشورهای کمک‌ کننده به روسیه برای دور زدن تحریم های یکجانبه غرب اعلام کرد و گفت: روسیه با روی آوردن به یران و کره شمالی برای دور زدن تحریم‌ها و دریافت تجهیزات نظامی از تأمین ‌کنندگان ثالث در تلاش است.
این مقام آمریکایی افزود: وزارت خزانه داری در ماههای آینده، بر هدف قرار دادن نقض کنندگان تحریم‌های روسیه، تسهیلگران و ارائه‌دهندگان راه‌های فرار روسیه از تحریم‌های غرب تمرکز خواهد کرد.تمرکز بر مقابله با دور زدن تحریم‌ها، از جمله توسط کسانی است که خواسته یا ناخواسته به روسیه کمک ‌می‌کنند تا منابع مورد نیاز برای جنگ نظامی خود در اوکراین را تامین کند.
آدیمو در نشستی با حضور دانشگاهیان و کارشناسان در آستانه نخستین سالگرد جنگ اوکراین، نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را تشریح و ادعا کرد کسری بودجه، آسیبهای اقتصادی بلندمدت و جایگزینی تجهیزات نظامی منهدم شده روسیه از جمله آثار تحریم های آمریکا بر روسیه است.
پیش از این، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد برایان ای.نلسون معاون وزیر خزانه‌ داری از ۳۰ ژانویه تا ۱ فوریه ۲۰۲۳ به امارات متحده عربی سفر کرده است. در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا ادعا شده بود: هدف از این سفر ادامه هماهنگی‌ ها درباره مسائل مالی غیرقانونی و سایر مسائل منطقه‌ای بوده است.
در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده بود: معاون وزیر خزانه‌داری همچنین بر تمرکز این وزارتخانه برای ریشه کن ‌کردن راههای فرار از تحریمهای آمریکا به ویژه تحریمها علیه روسیه و ایران و تعهدش برای انجام اقدامات اضافی علیه طرف‌هایی که از این تحریم‌ها فرار می‌کنند یا فرار از آنها را تسهیل می‌کنند، تاکید کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :