19 دی: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان کرمانشاه در خصوص ارسال لینک جعلی به‌روزرسانی نرم‌افزارهای بانکی در شبکه‌های اجتماعی مانند بله و ایتا هشدار داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «علی کسانی» روز یکشنبه در این ارتباط اظهار داشت: در روزهای گذشته شهروندان بسیاری به پلیس فتا مراجعه و با بیان اینکه در گروه‌های کاری و دوستانه در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی مبنی به‌روزرسانی نرم‌افزار بانکی دریافت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه این پیام‌ها جعلی، ترفند کلاه‌برداران برای سرقت اطلاعات بانکی بوده است، افزود: مجرمان سایبری ابتدا با جلب اعتماد بعضی از کاربران دسترسی شبکه اجتماعی آن‌ها را به دست گرفته و سپس با اکانت آن‌ها در تمامی گروه‌های دوستانه و کاری لینکی با عنوان کاربر گرامی، لطفاً هرچه سریع‌تر جهت امنیت بیشتر حساب خود نرم‌افزار باشگاه مشتریان بام را دانلود و فعال کنید، ارسال می‌کنند.
سرهنگ کسانی افزود: قربانیان نیز که تصور می‌کنند پیام‌ها توسط آشنایان خود دریافت و یا آن را بانک ارسال کرده است بر روی لینک کلیک می‌کنند و سپس یک برنامه نصب و اطلاعات ورودی به نرم‌افزار را وارد می‌کنند. باید توجه داشت این نرم‌افزار به‌منظور دریافت اطلاعات حساب‌های بانکی و به دنبال آن برداشت وجه از حساب افراد طراحی‌ شده است.
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با هشدار به شهروندان گفت: کاربران هوشیار باشند هرگونه خبر در خصوص به‌روزرسانی نرم‌افزارهای بانکی تنها از طریق خود آن نرم‌افزار یا سایت رسمی بانک منتشرشده و از ورود به سایت‌های مشابه و کلیک کردن بر روی لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت پرهیز کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :