19 دی: معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا ساعت ۲۴ امشب است و تمدید نمی‌شود.
صادق ستاری فرد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از دیروز محدودیت رشته تحصیلی برای افرادی که ۲ سال سابقه آموزشی و تربیتی دارند، حذف شده است.
وی افزود: تا امروز ۴۷۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزگاری ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به سال گذشته که ۱۶۰ هزار نفر بودند این رقم رشد قابل توجهی داشته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف ما رقابت پذیری بیشتر و جذب بهترین معلمان است، ادامه داد: از روز گذشته محدودیت رشته‌ها برای برخی افراد که سابقه فعالیت آموزشی و تربیتی دارند حذف شد و این امکان را فراهم می‌کند که همه کسانی که در ساحت‌های آموزشی و تربیتی فعالیت کرده‌اند، بتوانند در آزمون شرکت کنند.
وی افزود: دارندگان حداقل ۲ سال سابقه بدون توجه به رشته تحصیلی صرفا با مدرک کارشناسی می‌توانند در آزمون ثبت نام و شرکت کنند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: گروه اول معلمان دارالقرآن‌ها و گروه دوم معلمانی که سال‌ها در آموزش و پرورش بوده‌اند از جمله خرید خدماتی‌ها، نیروهای حق التدریسی، معلمان مدارس غیردولتی و گروه چهارم مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی هستند.
ستاری فرد خاطرنشان کرد: گروه پنجم همه کسانی هستند که سابقه فعالیت در موسسات آموزشی و فرهنگی و تربیتی دارند و با ارائه هر مدرک کارشناسی می‌توانند در آزمون شرکت کنند.
وی تاکید کرد: آزمون استخدامی هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲برگزار می‌شود و در این زمینه منابع آزمون هم اعلام شده و از سردرگمی افراد جلوگیری شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: آزمون دبیری بعد از آزمون آموزگاری برگزار و بخشی از نیاز آموزش و پرورش از طریق آزمون برطرف می‌شود. برای جبران نیاز سال آینده هم از طریق دانشگاه فرهنگیان و هم آزمون استخدامی اقدام می‌کنیم.
ستاری فرد با بیان اینکه پیشنهاد ما برای آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار سهمیه است، گفت: همه نیاز به نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین می‌شود. سال گذشته ۲۵ هزار نفر جذب شدند و در تلاش هستیم با موافقت سازمان امور اداری و استخدامی سهمیه ۳۰ هزار نفری دریافت کنیم.
وی اظهار داشت: تفاهم نامه‌هایی داریم و قرار است دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها همکاری‌هایی برای تامین معلم داشته باشد که در این زمینه مقدمات کار فراهم شده و برخی دانشگاه‌های تراز برای برخی رشته‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :