19 دی: رئیس کمیته امداد امام خمینی اعلام کرد: کمیته امداد ضامن زنان سرپرست خانواده ها در بانک‌ها می شود.

سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این بود که طرحی به کمیته امداد تحویل می شد به بانک می رفت و تصویب می شد اما در ضمانت مشکل داشت. در نهایت صندوق امداد این مشکل را حل کرد و اولویت ضمانت با خانواده های با سرپرست زنان است. انشالله سال ۱۴۰۲ خروجی کار را ارائه خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید بازاریابی محصولات مددجویان مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: محصول نباید روی دست مددجو بماند و واحد بازاریابی او باید فعال شود.در حال حاضر به سمت اشتغال پایدار و با ثبات حرکت می کنیم.
بختیاری ادامه داد: افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد در سال جاری ۲ نوبت افزایش داشت اما برای بودجه سال آینده ۴۰ درصد بوده و اگر شورای نگهبان هم تایید کند این رقم افزایش می یابد.
وی عنوان کرد: ما در موضوع توانمندسازی اقدامات بسیار خوبی انجام داده ایم و در ۴۰ سال گذشته توفیقات بسیار خوبی داشته ایم. فرای بیماران صعب العلاج و سالمندان تا پایان عمر آنها را پوشش می دهیم.
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه  در سال ۱۴۰۲ برنامه جدی برای خودکفایی اشتغال داریم، ادامه داد: در شورای عالی اشتغال ۵۰۰ هزار شغل سهمیه برای کمیته امداد مشخص کرده بودند.
وی درباره مسکن مددجویان گفت: در سال ۱۴۰۲ در کل روستاها مددجو بدون مسکن نخواهیم داشت البته در شهرها نیز رایزنی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم در این حوزه هم اقدامات مناسبی انجام دهیم.
بختیاری تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ داشبورد مدیریتی را در اختیار استانداران و مدیران استان ها قرار می دهیم.

  • نویسنده :
  • منبع :