19 دی: رییس کل دادگستری قم گفت: با افزایش کمک‌های خیرین در سالجاری شاهد رشد چشمگیر آزادی مددجویان بودیم، به‌طوری که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۵۰ درصدی نشان می‌دهد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری با اشاره به آزادی ۱۸۵ نفر از مددجویان غیرعمد زندان‌های استان، افزود: بدهی این افراد بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال بود که با تلاش‌های صورت گرفته توسط این ستاد، بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از بدهی مددجویان از طریق گذشت شکات، پیگیری اعسار، آورده خانواده‌‏ها و مشاوره‌های حقوقی تامین شد.
وی اضافه کرد: الباقی نیز از طریق کمک‌های خیرین و تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت گردید.
وی با اشاره به تقارن ایام نوروز و شروع ماه رمضان، گفت: با استقبال خیرین در همایش گل‌ریزان، شاهد آزادی ۳۰ نفر از مددجویان در آستانه سال جدید بودیم که روند آزادی در ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.
رییس هیات امنا ستاد دیه قم، برگزاری جشن گل‌ریزان از طریق سیمای استان و در ۳۰ شب ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه‌های ستاد دیه اعلام کرد و افزود: با ایجاد فضای شاد و برنامه‌های متنوع با محوریت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، درصد مشارکت تمامی اقشار جامعه در این امر خیر هستیم.
مظفری خاطرنشان کرد: ستاد دیه تنها متولی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد می‌باشد که خیرین با مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با نمایندگی ستاد دیه، مستقیما در جریان فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها و آزادی مددجویان قرار خواهند گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :