19 دی: در جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور طرح‌های کوتاه مدت و میان مدت برای حل مسائل تامین آب شرب در کشور مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم جهت تامین مالی ۸۶ طرح اضطراری برای تامین آب شهرهای دارای تنش اتخاذ شد.
محمد مخبر در جلسه بررسی مسائل آب کشور که پیش از ظهر امروز (شنبه) برگزار شد، با تاکید بر لزوم اجرای دقیق طرح‌های اضطراری تامین آب در سطح کشور، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد در اسرع وقت برنامه جامع و زمان‌بندی شده اجرای این طرح‌ها را به نحوی که منابع و اعتبارات مورد نیاز آن مشخص باشد تدوین و تا پیش از پایان سال ارائه دهند تا از ابتدای سال آینده طرح‌های مذکور هرچه زودتر آغاز شود.
معاون اول رییس جمهور همچنین بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند احداث آب شیرین کن در مسیر اجرای خطوط انتقال آب از دریا تاکید و خاطرنشان کرد: لازم است به منظور بهره‌برداری ساکنین مسیر خطوط انتقال آب، آب شیرین کن با سرعت احداث شده و طرح‌های خطوط انتقال نیز به صورت فازبندی شده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی از وزارت نیرو خواست برنامه‌ای مشخص برای سال ۱۴۰۲ جهت جلوگیری از خروج آب‌های سطحی از کشور و نیز بهره‌برداری از منابع آب ژرف ارائه دهد و از وزیر کشور نیز خواست تا با همکاری وزارت امور خارجه تامین حقابه‌های لازم در مرزهای کشور مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :