19 دی: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه ماه مبارک رمضان و آغاز سال نو با صدور پیامی این دو مناسبت دینی و ملی را تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دراین پیام آمده‌است: در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت و گستره بی‌نهایت رحمت الهی و روزهای آغازین سال نوی شمسی هستیم. این دو مناسبت دینی و ملی را به هم میهنان عزیز تبریک می‌گوییم. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه این ماه مبارک نکاتی را یاد آور می‌شود.
پیام حاکیست: ماه رمضان ماه فرصت‌هاست و جامعه اسلامی با همت و مجاهدت پای در مسیر قرب الهی و خودسازی می‌گذارد. ملت شریف و مؤمن نیز که همیشه در حفظ شؤون دینی و صیانت از ارزش‌های الهی پیش قدم بوده است، بر حرمت‌ها و حریم‌ها و احیا و اجرای احکام دین همچنان اصرار می‌ورزند.
دربخش دیگری ازاین پیام آمده‌است:مسجد به عنوان پایگاه دین و معرفت، علاوه بر بستر انسان سازی و تربیت نفوس، سنگر دینداری و مقوّم وحدت و یکپارچگی مؤمنین است. فعال سازی این فضای معنوی و قدسی در ماه رمضان، زمینه مجاهدت در امر ترویج عالمانه معارف دین و تبیین صحیح معارف انقلاب اسلامی را مستعدتر می‌کند. شایسته است طلاب و فضلای گرانقدر در منابر و مجالس وعظ، علاوه بر تبیین معارف و احکام این ماه مبارک، به صورت ویژه حکم دینی حجاب و معارف مربوط به کرامت زن و پوشش اسلامی را نیز تبیین کنند.
پیام حاکیست:‌دستگیری از نیازمندان و تقویت و تداوم مواسات و همدلی بین مؤمنین در این ماه مبارک، بخشی از وظایف دینی و اجتماعی ماست. در شرایط خاص اقتصادی و مشکلات معیشتی با کمک‌های مؤمنانه، منشأ و سرآغاز حرکات بزرگ و برکات ماندگار درمسیر عبودیّت و معرفتِ خود باشیم. امید است دولت مردمی نیز با تقویت برنامه‌های نظارت بر بازار و همچنین پیگیری سیاست‌‎ها و اقدامات حمایتی، جبرانی‌، پیشگیرانه و ارتقایی، مشکلات معیشتی مردم را کاهش داده و اقشار آسیب‌دیده را مورد حمایت قرار دهد.

  • نویسنده :
  • منبع :