19 دی: رئیس جمهور آمریکا به تجاوز شب گذشته این کشور به سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش الجزیره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تجاوز بامداد شنبه به سوریه گفت: ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم.

وی ادعا کرد: روز گذشته یک حمله علیه نیروهای ما در سوریه از سوی گروه‌های تحت حمایت ایران انجام شد و من دستور پاسخ فوری به این حمله را صادر کردم.

بایدن ادامه داد: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست اما ما آماده‌ایم تا برای حمایت از شهروندانمان واکنش محکم نشان دهیم.

لازم به ذکر است که شب گذشته بیش از ۲۰ راکت به سمت دو پایگاه غیر قانونی آمریکا در دو میدان نفتی «العمر» و گازی «کونیکو» در دیرالزور (شرق فرات) واقع در شمال شرق سوریه شلیک شد.

بالگردهای آمریکایی بر فراز میدان گازی کونیکو در پی این حملات راکتی پرواز کردند.

از سوی دیگر، یک مقام نظامی آمریکا به شبکه الجزیره قطر گفت که یکی از پایگاه‌های ایالات متحده در شرق سوریه هدف ۸ موشک قرار گرفت.

وی که نخواست نامش فاش شود، تأکید کرد که واشنگتن در حال ارزیابی خسارت‌های این حمله راکتی است.

بعد از گزارش‌ها درباره حملات راکتی به دو پایگاه ارتش آمریکا در سوریه اسکای‌نیوز گزارش داد هواپیمای ائتلاف آمریکا به چند مرکز در دیرالزور حمله کرد.

وزارت دفاع آمریکا در بیان جزئیات تجاوز نظامی به خاک سوریه اعلام کرد: هواپیماهای آمریکایی که مناطقی در دیرالزور را هدف قرار دادند از پایگاه العدید در قطر پرواز کرده بودند.

همچنین نیویورک تایمز اعلام کرد: پنتاگون تحقیقات خود پیرامون چرایی عدم موفقیت سامانه‌های پدافندی اصلی خود در رهگیری حملات به پایگاه‌های نظامی آمریکا در شرق سوریه را آغاز کرده است.

این درحالی است که یک منبع نظامی آمریکایی مدعی شده است: از مجموع ۳ پهپادی که به پایگاه‌های ما در شرق سوریه حمله کردند ۲ پهپاد را ساقط کردیم. این ادعا در شرایطی مطرح می‌شود که پیشتر فاکس نیوز اعلام کرد در حملات به پایگاه‌های آمریکا چندین نظامی به شدت زخمی شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :