19 دی: یک ژنرال صهیونیست در اظهاراتی به قدرت موشکی ایران پرداخت و هشدار داد که اگر تل آویو به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند، روزانه هزاران موشک به سوی سرزمین های اشغالی شلیک خواهد شد.
به گزارش روزنامه رای الیوم، اسحاق بریک، ژنرال نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که تل آویو در سال ۲۰۰۹ قصد داشت حمله نظامی به برنامه هسته‌ای ایران انجام دهد و به این منظور حدود چهار میلیارد دلار اعتبار پیش‌بینی کرده بود.
وی گفت که مراکز هسته‌ای ایران در آن زمان در یک جا و بر روی زمین متمرکز بود و حمله به آنها نسبت به امروز بسیار راحت‌تر بود و می‌توانست پیشرفت ایران برای دستیابی به بمب هسته‌ای را به حالت تعلیق در می‌آورد.
این ژنرال صهیونیست تاکید کرد که در نهایت این حمله انجام نشد و من آن زمان از منابع ارشد در ستاد کل ارتش شنیدم  که فرماندهان ارتش به این نتیجه رسیدند که حمله به ایران شاید بتواند برای یک دوره حداکثر چند ماهه برنامه هسته‌ای این کشور را مختل کند اما ضربه‌ای که ایران به اسرائیل وارد خواهد کرد، خسارت‌های زیاد و تلفات فراوانی به دنبال خواهد داشت به همین دلیل تصمیم گرفتند که این حمله عملی نشود.
اسحاق بریک در ادامه گفت که از این داستان ۱۴ سال می‌گذرد و امروز دیگر تاسیسات اتمی ایران مثل قبل نیست که در یک جا و روی زمین باشد، این کشور مراکز هسته‌ای خود را به اعماق زمین و چندین نقطه منتقل کرده است.
وی همچنین با اشاره به افزایش توان موشکی ایران خاطرنشان کرد که تهدیدات ایران علیه اسرائیل امروز بسیار خطرناکتر از قبل شده است و می‌توان گفت که قدرت تهدید ایران نسبت به سال ۲۰۰۹ میلادی صدها برابر شده است و این کشور می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را با موشک‌های دوربرد مورد هدف قرار دهد.
این ژنرال اسرائیلی گفت که حملات موشکی ایران می‌تواند خسارت‌های سنگینی به ما وارد کند و ما را سال ها به عقب برگرداند.
وی گفت که کابینه‌های مختلف رژیم صهیونیستی به تهدیدات توخالی علیه ایران عادت کرده‌اند و همین مساله ایران را به غنی سازی ۹۰ درصدی و نزدیک شدن به ساخت بمب هسته‌ای رسانده است.
بریک تاکید کرد که اسرائیل به سگی تبدیل شده است که پارس می‌کند اما گاز نمی گیرد.
وی گفت که اگر تل آویو تصمیم به حمله علیه برنامه هسته‌ای ایران بگیرد باید پاسخ ایران را جدی بگیرد زیرا در این صورت روزانه هزاران موشک به سرزمین های اشغالی شلیک خواهد شد و این امر ویرانی کامل برای ما به دنبال خواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :