19 دی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی دوفوریتی لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) با درخواست دولت مبنی بر بررسی لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو به صورت دوفوریتی موافقت کردند.

علی ادیانی، نماینده دولت در این زمینه گفت: با توجه به تقاضای بالای خودرو در سطح کشور و به منظور تنظیم بازار خودرو به ویژه در جهت تسریع در انجام واردات، دولت لایحه‌ای برای الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو که در سال ۱۴۰۰ مصوب شد تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

وی اظهار داشت: در ماده واحده این قانون اصلاحاتی اعمال می‌شود و در عمل شرایطی که مانع تسهیل واردات خودرو به کشور می‌شد، از بین می‌رود. با توجه به اینکه بین عرضه و تقاضا در بازار خودرو تعادل وجود ندارد، این لایحه می‌تواند با تسهیل واردات، در کنترل بازار اثرگذار باشد. هدف از ارائه این لایحه، تنظیم بازار و تنوع بخشی به بازار خودرو با تسهیل واردات است.

قیمت پراید سر به فلک کشیده است

محمدرضا احمدی، نماینده مردم رشت در مجلس در موافقت با دوفوریت لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو، گفت: خودرو تأثیر زیادی روی بازار می‌گذارد و تصویب دو فوریت این لایحه نیز اثرگذاری بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم حق دارند از بهترین خودروها استفاده کنند، اظهار داشت: قیمت پراید سر به فلک کشیده است، مردم از ما مطالبه می‌کنند و می‌گویند که خرید خودرو به یک آمال و آرزو تبدیل شده است. در لایحه مذکور تنوع بخشی در بازار خودرو و رفع موانع و مشکلات موردتوجه قرار گرفته است.

باید انحصار در بازار خودرو شکسته شود

رسول فرخی، نماینده مردم لاهیجان در مجلس در موافقت با دوفوریت لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو، گفت: یکی از نیازهای کشور تأمین خودرو با قیمت و کیفیت مناسب است. واردات خودرو انحصار را می‌شکند و دست مافیا را کوتاه می‌کند.

وی اظهار داشت: دولت باید واردات خودروی صفر کیلومتر و تأمین قطعات را در دستورکار خود قرار دهد. باید انحصار در بازار خودرو شکسته شود تا به یکی از بهترین تولیدکنندگان خودرو تبدیل شویم.
  • نویسنده :
  • منبع :