19 دی: معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار بوشهر گفت: هشت لیدری که نقش مستقیمی در هدایت اعتصابات کارگری در پارس جنوبی و عسلویه از طریق فضای مجازی و حقیقی داشتند، دستگیر شدند.
اکبر پورات روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص برخی اعتصاب‌های گزارش شده در عسلویه از سوی جامعه کارگری اظهار کرد: برخی از این پیمانکاران در دامن زدن به اعتصاب‌های کارگری در عسلویه دخالت داشتند که این افراد نیز شناسایی و در لیست سیاه قرار گرفتند.
وی افزود: اشتغال ۵۰ درصدی جوانان این استان در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بعنوان یک مطالبه عمومی غیرقابل چشم پوشی است.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: امروز تحقق ۵۰ درصدی اشتغال نیروهای بومی در تاسیسات صنعتی و پتروشیمی‌ها بعنوان یکی از حقوق مردم استان بوشهر از مهمترین رویکرد مدیریت ارشد استان مطرح است و به هیچ عنوان از این حق کوتاه نمی آییم.
وی ادامه داد:در همین راستا پیمانکارانی که در جذب نیروهای بومی همکاری نکرده جابه‌جا، تغییر و یا عزل می‌شوند.
پورات با اشاره به معرفی ۴۰۰ نیروی بومی برای اشتغال در تاسیسات پارس جنوبی اضافه کرد: پیمانکارانی که در این خصوص همکاری نکرده و اصرار به استفاده از نیروهای غیربومی داشته‌اند نام آنها در لیست سیاه قرار گرفته و اجازه حضور و شرکت در مناقصه ها نیز به آنها داده نمی‌شود.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در همین ارتباط تاکنون چهار شرکت‌ مستقر در پارس جنوبی در لیست سیاه قرار گرفته و همچنین چهار مدیرعامل نیز احضار شده‌اند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: جذب نیروی بومی بعنوان اولویت شرکت‌ها و صنایع مستقر درعسلویه باید مطرح باشد و در گام بعدی باید از ظرفیت استان‌های دیگراستفاده شود.
وی در خصوص معوقه‌های کارگری و برگزاری ۱۲ کمیسیون کارگری در استان بوشهر گفت: مطالبه‌های معوق کارگری در استان شامل نیروگاه اتمی، پارس جنوبی، پتروشیمی‌ها، نفت فلات قاره و نفت گُره پی‌گیری شده است.
پورات ادامه داد: درگذشته معوقه‌های کارگری به خصوص در حوزه پارس جنوبی سه الی چهار ماه گزارش می‌شد این درحالی است که امروز وضعیت پرداخت‌ها در استان مطلوب و تنها یک ماه تاخیر در در این خصوص وجود دارد.
وی با اشاره به حضور جمعیت قابل توجه کارگران در منطقه عسلویه اظهار کرد: در همین ارتباط بیشترین بازدید از کمپ‌ها، پتروشیمی‌ها، فازهای پارس جنوبی و نشست با کارگران در عسلویه انجام می‌شود.
پورات تاکید کرد: همچنین اداره کل بازرسی استان بوشهر در قالب کمیته‌ای بر حقوق کارگران و کارفرمایان نظارت می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع :