یکی از مراجع تقلید شیعیان با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین بودن ارزش پول ملی تصریح کردند: باید در مدیریت کارها اهم و مهم ها لحاظ شود چنانچه بعضی از مناطق کشور گرفتار مشکل کم آبی هستند و باید برای رفع این مشکل اقدامات مفید و مؤثری صورت بگیرد.
آیت الله العظمی حسین نوری همدانی، پیش از ظهر پنج‌شنبه در دیدار با مهندس فتّاح؛ رئیس بنیاد مستضعفان با تقدیر و برجسته خواندن اقدامات این بنیاد در محرومیت زدایی و فعالیت‌های عام المنفعه و رسیدگی به وضعیت معیشتی ایتام و محرومان گفت: شما در طول سنوات انقلاب اسلامی در هر سمت و مسئولیتی که قرار گرفتید به فضل الهی به نحو احسن موفق بوده اید.

وی در ادامه افزود: خداوند در قرآن کریم موضوع مسئولیت را مکرر بیان نموده و هر مسئولی باید به نحوه تعهد و مسئولیت خود توجه داشته باشد، باید توجه داشت که در اسلام وظیفه و تعهد مسئولان امر بسیار مهم و وسیع است، و جایگاه شغلی هر کس مسئولیت آفرین است و هر مسئولی باید موازین اسلام را در این امر رعایت کنند. چنانچه امیر المومنین (علیه السلام) فرمودند: شما حتی در مقابل زمین ها و حتی حیوانات نیز مسئول هستید.

این مرجع تقلید در ادامه خاطرنشان کرد: باید توجه داشت اسلام عنایت خاصی به خدمت رسانی به مردم و اجتماع دارد، چرا که موقعیت شغلی و مسئولیت؛ وسیله کسب و منبع درآمد نیست بلکه این شغل مسئولان به صورت امانتی بر عهد آنان است.

آیت الله نوری همدانی با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین بودن ارزش پول ملی تصریح کرد: باید در مدیریت کارها اهم و مهم ها لحاظ شود چنانچه بعضی از مناطق کشور گرفتار مشکل کم آبی هستند و باید برای رفع این مشکل اقدامات مفید و موثری صورت بگیرد، چگونه می شود که همدان در سینه کوه های الوند از مشکل کم آبی رنج ببرد. باید دقت کرد برای رفع مشکلات باید عوامل و ریشه های آن را پیدا نمود. فقر و گرانی، پایین بودن ارزش پول ملی، این ها مشکلاتی هستند که باید هر چه سریع تر ریشه یابی و بر طرف شود.

وی گرانی مسکن و بالا بودن اجاره بها را یکی از دغدغه‌های مردم توصیف کرد و تأکید کرد: متولیان امور مسکن هر چه سریع تر فکر و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات مسکن و مسائل پیرامون آن داشته باشند و وعده های داده شده را هر چه زودتر عملی کنند.

این مرجع تقلید در ادامه تصریح کرد: از نظر اسلام جهل، فقر و ظلم عامل سقوط و انحطاط جامعه است. در نظام اسلامی باید عدالت حاکم شده و تبعیض و ظلم ریشه کن شود. آگاهی و دانش سبب ریشه کن شدن جهل می گردد و باید فقر جای خود را به رفاه بدهد. باید در قدم اول فقر را از این مملکت ریشه کن کرد که نیاز به سعی و تلاش همه مسئولان امر دارد.

آیت الله نوری همدانی سخن امیرمؤمنان (علیه السلام) به مالک اشتر هنگام اعزام به مصر را بهترین سرمشق برای مسئولان دانست و یادآور شد: حضرت در نامه ای به مالک اشتر نوشتند: ای مالک! «إنّما عِمادُ الدِّینِ و جِماعُ المسلمینَ و العُدَّةُ للأعداءِ العامَّةُ مِنَ الاُمَّةِ ، فلیَکُن صَغْوُکَ لَهُم، و مَیلُکَ مَعَهُم»؛ مالک بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین توده های مردم هستند. از این رو باید توجه و عنایت به مردم و ایجاد رفاه آنها سر لوحه کارها و برنامه های شما باشد.

وی در پایان حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام را در سایه خدمت رسانی به مردم بیان نموده و افزود: برای حفظ نظام باید به مردم خدمت کرد و از عواملی که این نظام را بوجود آوردند حراست نمود. باید توجه داشت که ما در زمان جنگ به پشتوانه همین مردم در مقابل تمامی دشمنان ایستادیم از این رو عنایت و خدمت رسانی به مردم باید سرلوحه تمام کارها باشد.
  • نویسنده :
  • منبع :