19 دی: کارشناس هواشناسی قم گفت: با ورود سامانه بارشی به استان قم از امشب شاهد افزایش سرعت وزش باد خواهیم بود و فعالیت این سامانه در ۲ روز آینده باعث وزش باد با سرعت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر در این استان خواهد شد.
محمدرضا قاضی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از امشب افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و احتمال دارد بارش‌های پراکنده در شهر هم رخ دهد.
وی اضافه کرد: وزش باد امروز و امشب حداکثر ۳۵ تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت است، ولی به دلیل جهت وزش باد شرقی، مقداری غبارآلودگی به همراه خواهد داشت و دید افقی کاهش خواهد یافت.
وی ادامه داد: فردا وزش باد شدید با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت، خیزش گردوخاک و احتمالا رگبارهای پراکنده همراه با رعدوبرق برای ساعات پایانی روز و ابتدای شب در پیش است.
قاضی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بیشتر فعالیت سامانه بارشی در روز جمعه اتفاق بیفتد که در این روز آسمان نیمه‌ابری تا ابری است و در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود
به گفته وی، فعالیت این سامانه بارشی عمدتا وزش باد و گردوخاک را به هرماه دارد و بارش‌های چشمگیر نخواهد بود.
وی افزود: وزش باد فردا بعدازظهر حدود ۷۰ کیلومتر و پس‌فردا حدود ۸۰ کیلومتر پیش‌بینی می‌شود، جهت وزش باد غربی است، ولی به دلیل شدت وزش باد خیزش گردوخاک نیز پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس هواشناسی قم بیان کرد: دمای هوای امروز و فردا مقداری نسبت به دیروز افزایش دارد، ولی روز جمعه فعالیت سامانه باعث کاهش چهار درجه‌ای دما به‌صورت موقت می‌شود و از شنبه مجددا افزایش دما رخ می‌دهد.
وی افزود: روز شنبه نیز مقداری فعالیت سامانه در استان ادامه دارد و وزش باد، گردوخاک و بارش پراکنده دور از انتظار نیست؛ روز یکشنبه نیز سامانه کاملا آسمان استان را ترک می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع :