19 دی: مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم از اعزام ۴۲ زیارت اولی به مشهد مقدس و حمایت‌های رایگان از محرومان در دهه کرامت خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید باقر تکیه‌ای امروز در نشست خبری به مناسبت ایام دهه کرامت در ستاد خادمیاری آستان قدس رضوی استان قم، ضمن تبریک ایام میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) این دهه را فرصتی مغتنم برای یاری‌گری مستضعفان و نیازمندان با تمسک به سیره ائمه اطهار (ع) دانست.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم بیان کرد: شعار این دهه را «خدمت کریمانه، همدلی و امیدآفرینی» ذکر کرد و به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت پرداخت.
حجت الاسلام تکیه ای اعزام ۴۲ نفر زیارت اولی از قم به حرم حضرت امام رضا (ع)، اعزام ۸۸ سالمند زیارت فاطمی، توزیع رایگان کتاب در ۸ منطقه روستایی قم و تحت حمایت قراردادن بیش از ۱۰۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار را از جمله برنامه‌های این دهه برشمرد و گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از بانوان خادمیار در حال تولید عروسک‌هایی هستند که قرار است سفیران حجاب برای دختران قمی و ایرانی باشند.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم گفت: اهدای ۱۶۰۰ مترمربع فرش دستباف از حرم رضوی به حرم حضرت معصومه (س)، آیین جاروکشی مشترک خادمان حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه (س)، برپایی دسته گلباران حرم مطهر با ۵ هزار شاخه گل و گلدان، برپایی آیین خطبه‌خوانی در روز میلاد حضرت معصومه (س) با حضور تولیت آستان قدس رضوی، ائمه جمعه و جماعات و علمای قم از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این دهه است.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده که در دهه کرامت به مددجویان نهاد‌های حمایتی خدمت‌رسانی، مشاوره حقوقی و پذیرش وکالت به صورت رایگان انجام شود.
حجت الاسلام تکیه‌ای پرچم‌گردانی در ۱۰ شب ۱۰ مسجد و بقاع متبرکه، آیین خطبه خوانی و تجلیل از ۱۰۰ نفر از خادمیاران در مسجد مقدس جمکران، دیدار با خانواده معزز شهدا و ... را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت ذکر کرد.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم که برنامه‌های دهه کرامت امسال به ویژه فعالیت‌هایی که از سوی آستان قدس رضوی تقدیم خواهر ایشان حضرت معصومه (س) می‌شود از قداست و وجاهت ویژه‌ای برخوردار است.

  • نویسنده :
  • منبع :