19 دی: سخنگوی صنعت آب گفت: احتمال وقوع بارش‌های رگباری و طغیانی شدن رودخانه‌ها در استان‌های مرکزی، شمالی و شمال شرق کشور وجود دارد. لازم است مردم به هشدارها توجه جدی داشته باشند.
فیروز قاسم زاده افزود: وقوع بارش‌های رگباری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی از استان های کشور، هشداری است که برای روزهای آتی به ویژه روزهای پنجشنبه و جمعه، ۱۸ و ۱۹ خرداد باید جدی گرفته شود.
وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی صورت گرفته توسط مراجع ملی و بین المللی و هشدارهای صادرشده از سوی سازمان هواشناسی کشور و تحلیل سامانه بارشی در ستاد مدیریت و پشتیبانی سیل وزارت نیرو، سامانه های بارشی در طول روزهای آتی در سطح عمده استان های کشور فعال خواهد بود و در استان های مرکزی، شمالی و شمال‌شرق کشور دارای حساسیت و سطح هشدار بالاتری است.
استان های تهران، البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، گلستان مازندران، گیلان، اصفهان، مرکزی، کرمان، یزد، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، همدان، زنجان، قم و قزوین بر اساس مدل های هواشناسی دارای بارش قابل توجه خواهند بود.
سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: اما استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، تهران، مازندران، سمنان و گلستان دارای سطح هشدار بالاتری هستند و احتمال وقوع خسارت در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ خرداد در این استان ها وجود دارد.
قاسم زاده افزود: براساس اینکه فعالیت این سامانه های بارشی عمدتاً بصورت رگباری خواهد بود و باعث بروز سیل و طغیان رودخانه ها خواهد شد لذا از هموطنان به ویژه گردشگران که در این روزها قصد تفریح در اطراف رودخانه‌ها و مسیل ها را دارند، تقاضا می شود به هشدارها و توصیه های ایمنی توجه داشته و مراقبت های لازم را به عمل آورند تا هیچگونه خسارت جانی و مالی متوجه آنها نشود.
سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: عدم انجام هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، مراقبت کارگاه‌های فعال در داخل رودخانه، عدم توقف و نصب چادرهای مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها، حتی رودخانه‌ها و مسیل های خشک، عدم تردد و توقف افراد و ماشین‌آلات در رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در عرض جریان‌های سیلابی و نیز اجتناب از توقف برای نظاره یا تصویربرداری از سیل، مواردی است که بایستی رعایت شود و در این خصوص، به هشدارهای مسئولان و مأموران در هنگام وقوع سیل، توجه جدی شود.

  • نویسنده :
  • منبع :