19 دی: وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به تهدید نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره نقض اسنپ بک، واکنش نشان داد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به مصاحبه روز جمعه «کلی کرفت» نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل درباره مکانیسم ماشه واکنش نشان داد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «پس از سه بار رد شدن توسط شورای امنیت، آمریکا هم اکنون تهدید می‌کند هر کس و هر نهادی که میان آمریکا و اسنپ بک آن قرار بگیرد، تحریم می‌کند، آنها ظاهرا قانون یا سازمان ملل را درک نمی‌کنند. ممکن است آنها بتوانند این را بفهمند: شما در سال 2018 از برجام طلاق گرفتید. نام شما در گواهی ازدواج نامربوط است.»

ظریف در ادامه این پیام توئیتری بخشی از مصاحبه نماینده آمریکا در سازمان ملل با العربیه را منتشر کرد.

کلی کرفت بامداد روز جمعه (به وقت تهران) در مصاحبه با این شبکه سعودی مدعی شد: «مکانیسم ماشه را بر اساس منافع آمریکا و ملت های منطقه اجرا خواهیم کرد و شورای امنیت باید به مسئولیت خود برای اجرای روندهای قانونی عمل کند.»

نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد که قطعنامه 2231 به این کشور اجازه می دهد تا سازوکار بازگشت تحریم ها علیه ایران را اجرایی کند و هر کسی که در برابر اسنپ بک بایستد تحریم خواهد شد.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا نیز شامگاه پنجشنبه مدعی شد تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از نیمه شب ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) به وقت گرینویچ احیا خواهند شد.

  • نویسنده :
  • منبع :