19 دی: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از اظهارات رییس جمهوری فرانسه به ساحت پیامبر اسلام(ص) ابراز انزجار کرد و خواستار واکنش دولت به این موضوع شد.

«ابوالفضل عمویی» درباره جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که عصر دوشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه امروز بررسی تحولات روز جهانی، اقدامات توهین آمیز و ضداسلامی در کشور فرانسه و مواضع امانوئل مکرون(رییس جمهور فرانسه) درباره اسلام‌گرایی با ابراز انزجار اعضای کمیسیون مواجه شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ضمن محکوم کردن اقدامات فرانسه علیه شخصیت پیامبر اعظم اسلام (ص)، با روند جهانی مخالفت با مواضع رییس جمهوری فرانسه اعلام همراهی کرد و گفت: کمیسیون از دولت و وزارت امور خارجه می‌خواهد که اقدام واکنشی لازم نسبت به این موضوع انجام دهد.

به گزارش ایرنا، نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» طی روزهای گذشته کاریکاتورهای توهین‌آمیزی را نسبت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) منتشر کرد که با حمایت رییس‌جمهوری فرانسه همراه شد.  

«امانوئل مکرون» رییس‌جمهوری فرانسه یکشنبه ‌شب در پیامی توییتری نوشت: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما با روحیه‌ای صلح‌جویانه به همه تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم. ما گفتار نفرت‌پراکنانه را نمی‌پذیریم و از گفت‌وگوی عقلانی دفاع می‌کنیم. ما همیشه در طرف کرامت انسانی و ارزش‌های جهان شمول خواهیم ماند.

مکرون پس از قتل فردی که تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) را در کلاس‌های درس به نمایش می‌گذاشته، ضمن حمایت از انتشار چنین تصاویری، به بهانه آزادی بیان تاکید کرد که کشورش به پشتیبانی از انتشار این تصاویر ادامه خواهد داد.

عمویی با اشاره به اینکه در این جلسه گزارشی توسط نماینده هیات اعزامی کمیسیون برای بررسی مباحث مرزی و امنیتی استان سیستان و بلوچستان،‌ ارائه شد، افزود:  نماینده هیات اعزامی گزارشی از بازدید میدانی و  وضعیت منطقه مرزی در شهرستان زابل و دیوارهای مرزی در منطقه سیستان ارائه داد. همچنین با رای اکثریت اعضاء سوال «حبیب الله دهمرده» نماینده مردم زابل از وزیر محترم کشور، ملی تشخیص داده شد که با قانع نشدن نماینده زابل، این سوال به صحن علنی ارسال شد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر درباره بررسی طرح تشکیل سازمان پدافند عامل در کمیسیون مطبوع خود عنوان کرد: سه ماده از این طرح با حضور نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین دستگاه‌های دولتی ذیربط پس از بررسی، مورد تصویب قرار گرفت. در صورت نهایی شدن یک بند دیگر این طرح در جلسات آتی کمیسیون، این متن جهت بررسی به صحن علنی ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: در این جلسه بررسی مقدمات لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آغاز شد که بررسی مواد آن در کمیسیون ادامه خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نیز اظهار داشت: پیرو ادامه درگیری در مرزهای شمال غربی کشور بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، عصر امروز آخرین تحولات حول موضوع قره‌باغ با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های امورخارجه، کشور و اطلاعات و فرماندهی مرزبانی بحث و بررسی شد.

عمویی با تاکید بر اینکه این درگیری، تهدیداتی را برای جمهوری اسلامی به همراه داشته است، گفت: از جمله آنها اصابت تعداد بالایی راکت و خمپاره به داخل خاک کشور است. البته در این جلسه نمایندگان دستگاه‌ها گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه فعالیت خود ارائه دادند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه کمیته ضمن تاکید بر همکاری بین دستگاهی، بر ضرورت تقویت فعالیت بین المللی کشور برای پایان سریعتر این درگیری، حل و فصل صلح آمیز موضوع و پیگیری منافع ملی جمهوری اسلامی ایران تاکید شد.

  • نویسنده :
  • منبع :