۱۹ دی: یک عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا گفت: برگزاری غیرحضوری دوره‌های تحصیلی برای هیچ‌کس مطلوب نیست و ممکن است به علم آموزی دانش آموزان و آینده کشور ضربه وارد کند اما جبر شرایط کرونایی این وضعیت را به وجود آورده است.

روح الله متفکر آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ۱۹ دی افزود: به سیستم «شاد» آموزش و پرورش هم انتقاداتی وارد است به عنوان مثال پاسخگویی آن در قبال وضعیت آموزشی مطلوب نیست و کشش لازم را ندارد لذا دانش آموزان ناچار به استفاده از پیام رسان‌های خارجی هستند و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها در تأمین وسایلی مانند تلفن همراه از لحاظ روحی و درسی به آنان ضربه وارد می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با این روش بار زحمات بر دوش خانواده‌هاست، افزود: اگر خانواده‌ها پیگیری امور تحصیلی فرزندان را ناقص انجام دهند دانش آموز ضربه می‌خورد زیرا کم کاری خانواده‌ها دانش آموزان را در آینده تحصیلی خود با مشکل مواجه می‌کند.

 

دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در حال پیگیری از مسئولان وزارت آموزش و پرورش هستیم که مشکلات را به حداقل برسانند و به الگوهای جایگزین فکر کنند؛ برخی نهادهای دیگر به کمک وزارت آموزش و پرورش آمده‌اند و به مرور مدارس و معلمان ما در این حوزه عملیاتی‌تر و حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنند.

مدل‌های بومی در حوزه آموزش و پرورش وارد شود

متفکر آزاد تأکید کرد: نکته مهم این است که باید اجازه دهیم مدل‌های بومی هم در حوزه تعلیم و تربیت وارد شود و به کمک تعلیم و تربیت بیاید به عنوان مثال زیست بوم سیستان و بلوچستان با زیست بوم تهران و آذربایجان و سایر شهرها متفاوت هستند و هر کدام اقتضائات و اختراعات و ابتکارات خود را دارند باید برای همه آن‌ها احترام قائل شویم و به نحوی شود که معلمان ابتکارات خود را به اشتراک بگذارند و سایر معلمان و بسیج آموزشی ما بتوانند از این ابتکارات استفاده کنند.

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برخی شهرها می‌توان کلاس‌ها را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز برگزار کرد و در برخی مناطق آموزش و پرورش با همکاری خیرین می‌تواند بستر مناسب با حفظ فاصله را فراهم کنند و مدیریتی را داشته باشند که با تعداد محدود بتوان کلاس‌ها را به صورت مستمر و حضوری یا نیمه حضوری پیش برد.

وی بیان کرد: برخی دانش آموزان بخصوص در مقطع اول و دوم ابتدایی نمی‌توانند به تنهایی در خانه تحصیل را ادامه دهند و برخی مادران چند فرزند دارند یا شاغل یا بی‌سواد هستند و یا برخی مادر ندارند یا مادرشان بیمار است و نمی‌شود آن‌ها را رها کرد گروه‌های جهادی می‌توانند در این حوزه به کمک بیایند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جلسه ستاد کرونا از جوانان مؤمن، انقلابی و جهادی خواستند که پای کار بیایند لذا این فرمان ولی امر مسلمین بستر را برای کارهای جهادی در حوزه آموزش و پرورش باز می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع :