گفتگو
اگر آراء باطله را کم کنیم آمار مشارکت در تهران زیر ۱۰درصد می‌شود سه شنبه 15 اسفند 1402
جعفرزاده ایمن‌آبادی:مجلس از اعتبار افتاده است؛

اگر آراء باطله را کم کنیم آمار مشارکت در تهران زیر ۱۰درصد می‌شود

19 دی: نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی می‌گوید: چرا انتخابات را تا ۱۲ شب طول دادند و یکدفعه آمار نجومی افزایش پیدا کرد؟ در صورتی که بسیاری از صندوق‌ها هم خالی بودند.

آمریکا با ناامن‌تر کردن دریای سرخ بدنبال تحریک چین است یکشنبه 8 بهمن 1402
نصری:

آمریکا با ناامن‌تر کردن دریای سرخ بدنبال تحریک چین است

19 دی: تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل گفت: ریشه اصلی مشکلات در «دریای سرخ» تداوم نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه است. لازم است چین و ایران برای حل ریشه‌ای این مشکل همکاری کنند، اگر بنا باشد ایران‌ میانجی‌گری کند و با حوثی‌ها به مذاکره بنشیند تا اقدامات نظامی خود را در دریای سرخ متوقف سازند، لازم است از چین هم تعهداتی مبنی بر تلاش بیش‌تر و موثرتر برای تحقق آتش‌بس در غزه اخذ کند.

در درجه اول مخاطب اصلی سخنان رهبری نهادهای نظارتی امر انتخابات هستند شنبه 2 دی 1402
محمدرضا عارف:

در درجه اول مخاطب اصلی سخنان رهبری نهادهای نظارتی امر انتخابات هستند

19 دی: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به جماران گفت: به نظر من در درجه اول مخاطب اصلی سخنان مقام معظم رهبری نهادهای نظارتی امر انتخابات هستند که می توانند در چارچوب قانون زمینه را برای حضور همه افکار و عقاید درون نظام برای یک انتخابات رقابتی فراهم کنند. متاسفانه نهادهای اجرایی در ابتدای امر با رد صلاحیت هایی که انجام دادند برخلاف رهنمودهای رهبری عمل کردند.

امیری فر: جبهه پایداری با ثروت محصولی سرپاست دوشنبه 29 آبان 1402

امیری فر: جبهه پایداری با ثروت محصولی سرپاست

19 دی: عباس امیری فر، از چهره های حاضر در دولت محمود احمدی نژاد که این روزها در جبهه مخالف او قرار گرفته به خبرآنلاین، می‌گوید: مردم سوال دارند صادق محصولی این ثروت بی حد و حصر را از کجا آورده است؟

انجمن حجتیه ریشه خالص سازی هاست/خالص سازان به دنبال بالاتر از قالیباف هستند شنبه 8 مهر 1402
منتجب نیا:

انجمن حجتیه ریشه خالص سازی هاست/خالص سازان به دنبال بالاتر از قالیباف هستند

19 دی: منتجب نیا، چهره شاخص اصلاح طلب می گوید: شعار خالص‌سازی یعنی براندازی جمهوری اسلامی، جنگ با ملت، قرار دادن نظام در دست اقلیت ناکارآمد و غیرمردمی است. لذا شعار خالص‌سازی بسیار خطرناک است، امیدوارم بزرگان کشور بر دهان این افراد بزنند و اجازه ندهند این کار را انجام دهند.

خیز بهارستانی ها برای ممنوع کردن سفرهای استانی رئیسی! سه شنبه 21 شهریور 1402

خیز بهارستانی ها برای ممنوع کردن سفرهای استانی رئیسی!

19 دی: نماینده مهاباد در مجلس گفت: دوره نمایندگی ۴ سال است و تا آخرین روز ما مسئولیت داریم، اگر بنا باشد یک سال اخیر مجلس بنا به گمان اشتباه دولت تبلیغ حساب شود، ما هم ایده ممنوعیت سفر استانی رئیس جمهور را مطرح می کنیم.

انتخابات رقابتی یعنی مخالفین‌ هم بتوانند به میدان بیایند دوشنبه 13 شهریور 1402
متکی: اعتراضات اثر خودش را در انتخابات می‌گذارد؛

انتخابات رقابتی یعنی مخالفین‌ هم بتوانند به میدان بیایند

19 دی: رئیس خانه احزاب ایران گفت: هر حکومت و دولتی باید گوش شنوا برای شنیدن نارضایتی‌ها و اعتراضات داشته باشد. مطالبه‌ امروز ما از وزارت کشور این است که چرا مجوز تجمعات را صادر نمی‌کنید تا کسانی که اعتراض و حرف دارند حرف‌هایشان را بزنند.اگر اعتراضات شنیده نشود، قاعدتا دلسردی برای حضور در انتخابات به وجود می‌آید.

هشدار جلایی پور در مورد وجود نیروهای تندرو در دولت رئیسی شنبه 11 شهریور 1402

هشدار جلایی پور در مورد وجود نیروهای تندرو در دولت رئیسی

19 دی: فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به وجود «نیروهای تندرو» در دولت ابراهیم رئیسی و ردپای آنها در اخراج اساتید گفت: الان وضعیت دارد بدتر از دوره احمدی‌نژاد می‌شود. همان نیروهای اخراج دوره احمدی‌نژاد الان همه پای کار هستند.

«رفیق بازی» از مشکلات دولت رئیسی است یکشنبه 5 شهریور 1402
سخنگوی کمیسیون قضایی، حقوقی مجلس:

«رفیق بازی» از مشکلات دولت رئیسی است

19 دی: یک نماینده حامی دولت در اظهاراتی، انتقاداتی را نسبت به نحوه انتصابات در دولت رئیسی مطرح کرد.

امیدوارم صداوسیما فضا را باز نگه داشته و ممیزی‌ها را کنار بگذارد پنجشنبه 19 مرداد 1402
محسن هاشمی:

امیدوارم صداوسیما فضا را باز نگه داشته و ممیزی‌ها را کنار بگذارد

19 دی: رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر این که قهر از صندوق‌ها درست نیست، گفت: امیدوارم صداوسیما فضا را همین طور باز نگه داشته و ممیزی‌ها را کنار گذاشته تا شاهد یک فضای رقابتی در انتخابات داشته باشیم.

اگر فکر می‌کنند از طریق شکایت می‌توان پول‎‌ها را برگرداند، خطا می‌کنند شنبه 14 مرداد 1402
مقام پیشین وزارت خارجه: هیچ راه حلی جز توافق با آمریکا وجود ندارد؛

اگر فکر می‌کنند از طریق شکایت می‌توان پول‎‌ها را برگرداند، خطا می‌کنند

19 دی: مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه گفت: اگر فکر می‌کنند که از طریق شکایت می‌توان پول‎ها را برگرداند، به نظرم خطا می‎کنند. بر فرض هم ایران در آن شکایت پیروز شود، چگونه می‌خواهند پول را انتقال دهد. بانک‌های آمریکایی اجازه انتقال پول به ایران را نمی‌دهند.

پیامدهای استفاده اوکراین از مهمات خوشه‌ای جمعه 6 مرداد 1402
یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه تشریح کرد؛

پیامدهای استفاده اوکراین از مهمات خوشه‌ای

19 دی: یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه یکی از دلایل عدم توفیق در اجماع جهانی برای خاتمه جنگ میان روسیه و اوکراین را حیثیتی شدن جنگ برای روس‌ها دانست.

مهاجری: یک جریان خاص دنبال محدودکردن فهم مردم است دوشنبه 19 تیر 1402

مهاجری: یک جریان خاص دنبال محدودکردن فهم مردم است

19 دی: یک فعال رسانه‌ای گفت: یک جریان خاص دنبال محدودکردن فهم مردم است؛ آنها می‌خواهند مردم به اطلاعات کافی دسترسی نداشته باشند.

مهاجری: جبهه پایداری متحد استراتژیک شخص رئیسی است یکشنبه 11 تیر 1402

مهاجری: جبهه پایداری متحد استراتژیک شخص رئیسی است

19 دی: مهاجری درباره قالیباف گفت: او به‌دنبال یک بازی دوگانه است؛ اول اینکه بتواند رئیس مجلس شود و دوم اینکه، از صندلی ریاست مجلس برای رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری ۱۴۰۴ استفاده کند. به همین دلیل، جریان جبهه پایداری، با یک پارادوکس مواجه است، از یک طرف اگر به نفع آقای قالیباف کار کند، عملاً آقای رئیسی را برای انتخابات ۱۴۰۴ ضعیف می‌کند و اگر بخواهد آقای قالیباف را تضعیف کند، به این معنا است که مجبور است به اصولگرایان سنتی و اصولگرایان معتدل میدان بیشتری دهد.

 چرایی سفر همزمان رهبران حماس و جهاد اسلامی فلسطین به تهران سه شنبه 30 خرداد 1402
یک کارشناس مسائل غرب آسیا پاسخ داد؛

چرایی سفر همزمان رهبران حماس و جهاد اسلامی فلسطین به تهران

19 دی: یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به سفر"زیاد نخاله"، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و "اسماعیل هنیه " رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران و برگزاری دیدار مشترک بین این دو با حضور "اسماعیل قاآنی" فرمانده سپاه قدس در تهران یکی از اهداف برگزاری این نشست را رفع برخی اختلافات میدانی و سیاسی بین این دو گروه و همچنین ایجاد یک استراتژی واحد جهت مبارزه با تجاوزات رژیم صهیونیستی دانست.

ماموریت‌های «ممکن» و «غیرممکن» سلطان عمان در تهران سه شنبه 9 خرداد 1402
فلاحت‌پیشه مطرح کرد؛

ماموریت‌های «ممکن» و «غیرممکن» سلطان عمان در تهران

19 دی: یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: سلطان عمان به دنبال تحدید تنش ایران با کشورهای منطقه و دنیا با استفاده از ظرفیت‌ مناسبات دو جانبه در تعامل با تهران است.

پیش‌بینی یک اصلاح طلب از آینده سیاسی علی شمخانی جمعه 5 خرداد 1402

پیش‌بینی یک اصلاح طلب از آینده سیاسی علی شمخانی

19 دی: فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در شرایط کنونی و با توجه به رخدادهای ماه‌های اخیر درباره شمخانی، آینده سیاسی وی را باید تنها در نهادهای انتصابی جستجو کرد و بعید است که خود وی نیز به این زودی ها حاضر به پذیرفتن ریسک شرکت در انتخابات بوده و برای فعالیت بیشتر سیاسی، خود را در معرض رای مردم قرار دهد.

طالبان در موضوع «هیرمند» از بیرون هدایت می‌شود یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
رحیم‌پور:

طالبان در موضوع «هیرمند» از بیرون هدایت می‌شود

19 دی: معاون وزیر امور خارجه پیشین کشورمان در رابطه با موضوع حق‌آبه رود هیرمند میان ایران و طالبان گفت: معتقدم در این رابطه طالبان از بیرون در رابطه با چگونگی برخورد با موضوع آب هیرمند هدایت و به آنها کمک می‌شود.

اهمیت امضای چین پای توافق ایران و عربستان جمعه 18 فروردین 1402
یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه مطرح کرد؛

اهمیت امضای چین پای توافق ایران و عربستان

19 دی: یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه با تاکید بر اهمیت و نقش چین در توافق ایران و عربستان گفت: ایران و عربستان هر کدام به دلایلی به چینی ها نیاز دارند، ورود چین در این مساله باعث شده نسبت به آینده توافق امیدواری بیشتری ایجاد شود.

حاکمیت نهایت بردباری را نسبت به شهروندان بروز دهد یکشنبه 18 دی 1401
یک فعال سیاسی:

حاکمیت نهایت بردباری را نسبت به شهروندان بروز دهد

19 دی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نمایندگان مجلس می‌توانند باتوجه به اختیارات و صلاحیت وسیع قوه مقننه، طرحی برای عفو عمومی تهیه کنند و یا لااقل مجازات محکومان سیاسی و دستگیرشدگان جریانات اعتراضی را کاهش دهند و مواد قانونی مربوطه مانند ماده ۵۰۰ و ۶۱۰ قانون تعزیرات و امثال آن را نسخ کنند. همچنین دولت هم می‌تواند لایحه عفو عمومی را تهیه و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند تا زمینه حفظ و ایجاد وحدت ملی و آشتی حکومت و شهروندان فراهم شود.