19 دی: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هیچ جنایت، ترور و کار احمقانه‌ای بی‌پاسخ نخواهد ماند ما حتماً جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و به سزای عملشان می‌رسانیم.

سرتیپ امیر حاتمی روز دوشنبه در مراسم تشییع پیکر مطهر دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده با اشاره به وجوه شخصیتی شهید فخری زاده گفت: ما امروز با شخصیتی به وداع می کنیم که از نوجوانی با خدای خود پیمان بست و بر این پیمان پای فشرد استقامت کرد و امروز به این پیمان وفا کرد و به شرف شهادت رسید. این شرف و آبرو و توفیق را به روح بلند این شهید عزیز که عاشق شهادت بود صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.اما فقدان او برای همه ما جانکاه است و فقدان این شهید عزیز را به همه ملت ایران و به همه جامعه علمی دفاعی و هسته‌ای کشور تبریک و تسلیت می گویم.

وزیر دفاع افزود: اگر دشمنان رذیلانه دست به این جنایت نزده بود و خون شهید عزیز ما که یک شخصیت مخلص بی‌ادعای گمنام بود این خون ریخته نشده بود، چه بسا در گمنامی از این دنیا می‌رفت، اما امروز شهید عزیز ما که دیروز فقط الگوی جوانان، شاگردان، همکاران و همراهان خودش بود به همه جهان معرفی شد.

وی اضافه کرد: از امروز شهید فخری زاده یک شخصیت جهانی است و همه کسانی که پا در راه مبارزه می‌گذارند، یک الگوی بزرگ به نام شهید استاد دکتر محسن فخری زاده دارند و می‌توانند در علم و تلاش و اخلاص و در همه ابعاد زندگی به او تاسی کنند و دشمنان بدانند این اولین شکست آنهاست.

امیر حاتمی گفت: اگر آنها شهید عزیز ما را کشتند تا او نامش از بین برود نام او بلندآوازه و الگویی برای همه بزرگان و آزادگان و همه مبارزان جهان شد.

وی تاکید کرد: شکست دوم دشمن در اینجاست که می‌خواست بگوید شهید عزیز ما در مسیری قدم بر می‌داشت که به نفع ملت ایران نبود و با رمز و کلمه هسته ای تلاش کرد این حرف را بگوید شهید عزیز ما را به عنوان بنیانگذار برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد غافل از اینکه این نه تنها باعث این نمی‌شود که ملت ایران از این جمله ناراحت شوند بلکه این باعث افتخار ملت ایران، وزارت دفاع و نیروهای مسلح است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یادآور شد: مگر نه این است که بزرگترین تهدید علیه بشریت علیه جان انسان‌ها همین سلاح‌های هسته‌ای است که شما هزاران هزار از آن را ساخته‌اید و آن را نگهداری می کنید. آمریکایی‌های جنایتکار هزاران سلاح هسته‌ای دارند، رژیم صهیونیستی جنایتکار صدها سلاح هسته‌ای دارد. اینها برای چیست؟ آیا برای این است که به عنوان دکور در منزل شما استفاده شود؟ نه.

امیر حاتمی تصریح کرد: ملت ما بصیر و هوشمند است و می‌داند که بزرگترین تهدید علیه بشریت همین سلاح‌های شماست و کسانی که جانشان را در کف اخلاص می گذارند تا بزرگترین تهدید جهان یعنی تهدید هسته ای را حفظ کنند و آنها در نگاه و چشم ملت عزیزترین هستند.

وی اضافه کرد: ملت ما همه خدمتگزاران صادق خود را دوست دارد اما می‌داند صادق ترین خدمتگزاران آنهایی هستند که جان خود را کف دستشان می‌گذارند و۴۰ سال برای دفاع و برای شرف ملت حرکت می‌کند و در آخر از این آزمون سرافراز بیرون می‌آیند. اینها در نزد ملت ما عزیزترین هستند و شما در نزد ملت ما منفورترین هستید. بنابراین بدانید این شکست دوم شما بود.

وزیر دفاع تاکید کرد: شکست سوم شما این بود که فکر کردید اگر چنین کاری را انجام دهید راهی را می‌بندید و عزمی را می‌شکنید و انسجامی را بهم می زنید که البته این طور نخواهد بود. در همین چند روز گذشته دیدید که ملت ما چگونه به شهید خود ابراز ارادت کردند و چگونه دست در دست هم دادند و انسجام خود را بالاتر بردند.

وی ادامه داد: امروز همه در محضر روح و پیکر بلند شهید عزیز ما پیمان می‌بندیم که منسجم‌تر و مسلط تر خواهیم شد و عزم مان برای ادامه راه این شهید همان طور که فرمانده عزیز ما فرمودند جزم‌تر خواهد بود و راه پیشرفت کشور را با سرعت بیشتر و با قوت بیشتر ادامه خواهیم داد.

امیر حاتمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما با دشمنی مواجه‌ایم که ۴۰ سال گفت گزینه نظامی روی میز است اما نه جرات و نه فرصت استفاده از آن را پیدا کرد و نه آن را پیدا خواهد کرد و با سرافکندگی این گزینه را زیر میز برد. این به دلیل ایثار رزمندگان و تلاش دانشمندان ما و به دلیل بصیرت ملت و فرماندهان ما و در راس آنها فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای بود.

وی با تاکید بر اینکه این پیشرفت و قدرتمند شدن ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: با این کار تلاش بزرگی را که شهید عزیز ما انجام می‌داد، کارهای گسترده‌ای که عمدتاً در حوزه‌های بدیع و نوظهور و برترساز است، این راه با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر دفاع با اشاره به جلسه روز گذشته دولت گفت: روز گذشته در جلسه بودجه دولت ما گام اول را برداشتیم. در حالی که بودجه سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع برای سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده بود، تصمیم گرفتیم که بودجه آن را دو برابر کنیم.

امیر حاتمی خطاب به شاگردان شهید فخری زاده گفت: همکاران، شاگردان، دوستان شهید دکتر محسن فخری‌زاده این مسئولیت شما را چند برابر کرد. ما گام اول را برداشتیم شما باید با عزم مصمم آن را ادامه دهید.

وی یادآورشد: هیچ جنایت و هیچ ترور و کار احمقانه‌ای نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند. ما حتماً جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و باید بدانند که به سزای عملشان خواهند رسید و امر فرماندهی معظم کل قوا اجرا خواهد شد.

امیر حاتمی ادامه داد: وزیر اطلاعات، فرمانده کل سپاه و نیروی انتظامی، رئیس قوه قضائیه همه ما مسئولیت پیگیری این امر را به عهده داریم و پیگیری خواهیم کرد و با همت این عزیزان عاملان و آمران و طراحان جنایت تعقیب خواهد شد و به سزای عملشان خواهند رسید.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: از ملت‌ها و دولت‌هایی در این حادثه احساس مسئولیت کردند و نسبت به ترور ابراز انزجار کردند از همه آنها صمیمانه تشکر می‌کنم اما دولت‌ها و نهادهای بین المللی که مماشات کردند، بدانند که مماشات با تروریست‌ها که بسیار پررو و وقیح هستند آنها را وقیح‌تر و پررو تر می‌کند و اگر موضع محکم نگیرید و اگر همچنان در دام نظرات دوگانه خود بمانید یک روز این ترور دامان شما را خواهد گرفت.

امیر حاتمی خطاب به این دولت‌ها و کشورها گفت: چه شما این کار را بکنید و چه انجام ندهید ما همواره همانطور که در منطقه در سوریه و عراق به همراه دولت‌ها و ملت‌ها و نیروهای مسلح آن کشورها با تروریست‌ها مقابله کردیم باز هم این کار را انجام خواهیم داد. ما سرافراز و سربلند خواهیم بود و هرکس در مقابل تروریست‌ها سر تعظیم فرود بیاورد، حتماً سرافکنده خواهد بود.

  • نویسنده :
  • منبع :