19 دی: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: برای اولین بار تولید کنسرو گوشت شتر در دنیا در بریس چابهار انجام گردید.

به گزارش استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در نشست بررسی پیشرفت فیزیکی طرح های اقتصادی استان که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، افزود: ایده تولید کنسرو گوشت شتر برای اولین بار در سال ۷۶ مطرح شد و سرانجام پس از تکمیل طرح و ارزیابی آن در سال جاری دستورالعمل بهداشتی اولید آن توسط معاونت غذا و دارو تدوین و به تایید رسید و امروز مراحل اجرایی آن صد در صد پیشرفت فیزیکی داشته و تولید آغاز شده است.

وی بیان کرد: تکمیل این طرح بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بر خواهد داشت و با تکمیل فعالیت بیش از ۱۰۰ نفر به طور مستقیم در این واحد مشغول به کار خواهند شد این درحالی است که پس از مدتی به پشتوانه فعالیت ها و مشاغل حاشیه ای این واحد تولیدی میزان اشتغال زایی غیر مستقیم طرح به عدد قابل توجهی خواهد رسید.

زنگنه افزود: اولین واحد تولیدی کنسرو گوشت شتر کشور در ناحیه صنعتی اسکله بریس چابهار راه اندازی می شود و پس از بازارهای داخلی در مقیاس بزرگتر بازار کشورهای همسایه عمان، افغانستان و عراق مورد هدف این پروژه تعریف شده و در صورت موفقیت می تواند نقش اساسی در توسعه صادرات کشور ایفا کند.

  • نویسنده :
  • منبع :