رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: از ابتدای امسال در پی بارش تگرگ و بارش‌های سیلابی ۴۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان قم خسارت واردشده است.

"عباس پورمیدانی"روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان داشت: خسارت‌های تگرگ به بخش کشاورزی قم در سه بخش باغی، زارعی و تاسیسات زیربنایی بوده است.

وی بیان داشت: عمده خسارت‌ها در مناطق میانبدی بود که شکوفه درختان به‌تازگی شکوفا شده بود که براثر تگرگ و همچنین خسارت بخشی از آن از بین رفته است.

پورمیدانی گفت: در این مدت همچنین راه‌های روستایی، سیستم‌های انتقال آب و چاه‌ها و قنات‌های استان نیز دچار خسارت شده است.

خسارت سنگین کرونا به مرغداران قم

وی در ادامه تصریح کرد: در مبحث کرونا توجه ویژه‌ای به بخش‌های گردشگری، حمل‌ونقل و صنف و صنعت معطوف شد و بخش کشاورزی تا حدودی مورد غفلت واقع گرفت.

وی گفت: کشاورزی قم در مبحث کرونا در بخش تولید آسیب ندید اما در بخش مصرف و کاهش تقاضا خسارت‌های قابل‌توجهی به این بخش وارد شد.

پورمیدانی داشت: مصرف مرغ از ابتدای شیوع کرونا به دلیل لغو مراسم‌های عروسی، عزا و سایر مناسبت‌ها دچار خسارت شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: خسارتی که به مرغداران استان واردشده بسیار هنگفت است و گزارشی از این خسارت به وزارت جهاد کشاورزی ارسال‌شده است.

وی یادآور شد: برای جبران قسمتی از خسارت مرغداران استان بخشی از مرغ‌های واحدهای تولیدی برای مسائل پدافندی و ذخیره استراتژیک به سردخانه‌ها منتقل‌شده است.

وی همچنین بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا استان قم در بخش لبنیات و شیر و ماهیان زینتی نیز خسارت‌های قابل‌توجهی را متحمل شدند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا