ما در آستانه یک انتخابات بزرگ ملی هستیم و امیدواریم همه مردم پای صندوق‌های رای بیایند. این انتخابات بر سیاست‌های منطقه‌ای تاثیرگذار است. حتی اگر اشکالی در گوشه و کناری دیده می‌شود و حتی اگر برخی مسیر را اشتباه کرده باشند، باید پای صندوق‌ها بیایید. ممکن است به ۱۰۰ نرسیم و به ۹۰، ۸۰ یا ۷۰ برسیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: انتخابات بر سیاست‌های منطقه‌ای تاثیرگذار است. حتی اگر اشکالی در گوشه و کناری دیده می‌شود و حتی اگر برخی مسیر را اشتباه طی کرده باشند، باید پای صندوق‌ها بیایید.

، حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب و برق استان تهران و افتتاح واحد دوم تصفیه خانه هفتم آب تهران گفت که این تصفیه‌خانه در هر ثانیه پنج مترمکعب آب آشامیدنی سالم را به دو میلیون نفر در جنوب و شرق تهران و ورامین، پاکدشت و پیشوا و روستاهایی کمه در این منطقه هست، می رساند.

، وی ادامه داد: نکته اول را از این اینجا شروع می‌کنم که این منطقه به گردن مردم ما در انقلاب اسلامی حق بزرگی دارد. در روزهایی که روزهای غربت انقلاب بود، کاری که مردم این منطقه در ۱۵ خرداد ۴۲ انجام دادند، فراموش ناشدنی است. آن روز استکبار جهلانی و رژیم ستکبر کشور در آن زمان، امام را مظلوم و تنها می‌خواستند و حتی تصمیم‌هایی برای حیات ایشان داشتند.

روحانی افزود: در این روز مردم تهران، قم، پیشوا و این منطقه و البته در بسیاری شهرهای دیگر، حرکت، قیام و فداکاری کردند و اولین قدم برای حرکت پرشتاب انقلاب بود و امروز بسیار خوشحالم که برای مردم عزیز این منطقه خدماتی انجام می‌شود و این وظیفه ما است که برای مردم عزیزمان که همواره در کنار انقلاب و منافع ملی خود بوده و در روزهایی که دشمن چشم طمع به منافع ما داشته به صحنه آمده و فریاد زدند و مقاومت کردند و امروز بعد از دو سال شدیدترین فشار اقتصادی، مردم همچنان ایستادگی می‌کنند، کاری انجام دهیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: درست است در این دو سال زندگی سخت شده شرایطی بوده که غیرقابل پیش‌بینی بوده برای همه مردم عاقل دنیا تمام عقلا و مسئولان کمتر فکر می‌کردند دولتی که ادعای تمدن و دموکراسی و حقوق بشر می کند بخواهد یک پیمان و توافق را زیر پا بگذارد و ظلم و ستم نسبت به یک ملت بزرگ آغاز کند و این ظلم مرز و حدی نداشته باشد.

وی افزود: از آن طرف کسی فکر نمی‌کرد مردم ما این چنین مقاوم باشند ترامپ در سال ۹۷ به رهبران اروپایی گفته بود ۳ ماه صبر کنید دیگر جمهوری اسلامی وجود ندارد این‌ها که سبک مغز هستند و منطقه و ایران را نمی‌شناسند، نمی‌دانند برای مردم ما استقلال چقدر مهم است و به خاطر ندارند که این مردم سال‌ها ظلم و استبداد و تحقیر را در دوران ستم شاهی تحمل کردند.

روحانی افزود: کمتر کشوری در منطقه هست که سایه ظلم این قدرت‌ها را ندیده باشند ولی نمی‌دانستند که مردم منطقه و به ویژه ایران مقاومت می‌کنند.

رئیس‌جمهور افزود: ما در آستانه یک انتخابات بزرگ ملی هستیم و امیدواریم همه مردم پای صندوق‌های رای بیایند. این انتخابات بر سیاست‌های منطقه‌ای تاثیرگذار است. حتی اگر اشکالی در گوشه و کناری دیده می‌شود و حتی اگر برخی مسیر را اشتباه کرده باشند، باید پای صندوق‌ها بیایید. ممکن است به ۱۰۰ نرسیم و به ۹۰، ۸۰ یا ۷۰ برسیم.

وی افزود: من خوشحالم از این که در سال‌های سخت و در تحریم شدید علیه ملت ما مردم، ما کارگزاران نظام خادمان شما شرکت‌ها، کارگزان و کشاورزان اقدامات بسیار مهمی انجام دادند، افتتاح این طرح در یک روز در تهران بسیار مهم است. در شرایط تحریم بسیار مهم‌تر است.

روحانی یادآور شد: از سال ۹۷ آن‌ها فکر کردند دولت تنها می‌تواند نان و غذای روزمره را تامین کند آن‌ها فکر کردند از توسعه و پیشرفت کشور خبری نیست اینکه می‌بینید در عرض چند ماه ۱۳۳ پروژه آب و برق در ۲۲ استان افتتاح شده با ارزش ۱۹۴۴۰ میلیارد تومان نزدیک ۲۹۰ هزر میلیارد در آب و برق تنها به معنی قدرت مردم و دولت است و به معنی تلاش ارزشمندی است که در حال انجام شدن است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دستگاه‌های تبلیغی ما کم کاری دارند، گفت: برای همین هم ما باید توضیح دهیم که در این شرایط سخت چگونه همه دست به دست هم دادند. از توهمات کودکانه باید فاصله بگیریم، عده‌ای می‌گویند باید بعضی از طرح‌ها را نگوییم که دولت محدود نشود. دولت خادمان ملت و نمایندگان نوکران ملت هستند گاهی یک حرف ناصیحی درباره وکیل الدوله و وکیل المله زده می‌شود.

وی گفت: امروزی که دولت منتخب ملت است و با رای مردم آمده است نماینده باید وکیل المله و وکیل الدوله باشد همه انقلاب برای همین بود که دولت و ملت در کنار هم باشند دولت جز خدمت به مردم مسئولیتی ندارد مسئولیت اصلی دولت تلاش و خدمت به مردم است.

روحانی افزود: امروز آمار و ارقام نشان می‌دهد که در این شش سال و نیم در مجموعه دولت تدبیر و امید چه اقدام‌هایی انجام شده است. این‌که آقای وزیر نیرو اعلام می‌کنند که تا پایان دولت در صورت اجرا شدن همه طرح‌ها، کارایی در حوزه تصفیه‌خانه سه برابر می‌شود؛ دولتی که در تگنا بوده، چنین دستاوردی داشته است. این فقط در حوزه تصفیه‌خانه است. این آمار بسیار درخشان است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ۱۰ میلیون روستایی قرار است تحت پوشش آب آشامیدنی سالم قرار بگیرند. قبل از دولت تدبیر و امید این آمار حدود یک میلیون نفر بود. این کار عظیم و بزرگی است و باید به کار مهندسان و تلاشگران‌مان افتخار کنیم. نمی‌خواهم بگویم این تلاش کافی است. خیر، ما چیز دیگری در ذهن داشتیم. ما فکر نمی‌کردیم یک دولت دغلکار و طرفدار تروریسم در آمریکا روی کار بیاید و علیه مردم جهان و حتی مردم خودش وارد عمل شود. واضح است که در شرایط تحریم، کار دشوار می‌شود.

رئیس جمهوری در ادامه افزود که ما آرزوها و آرمان های بلندتری در این دولت داشتیم اما از امید و ارزوهای خود عقب نشینی نخواهیم کرد، هر چند نسبت به قبل کمتر باشد، اما این کار را برای رفاه و سعادت مردم و تولید و رشد کشور و تحقق عدالت انجام خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: این پروژه همانطور که اشاره شد، از کیفیت بالای آب برخوردار است و کیفیت آن با آب شمال و مرکز تهران مساوی است و این یعنی عدالت، یعنی خدماتی که انجام می‌گیرد، بیشتر برای مردمی با محرومیت و مشکلات بیشتر است.

روحانی گفت: همه این پروژه‌ها به این معناست که ما باید با احساس مسئولیت اهداف مورد نظر را دنبال کنیم. باید گفت با سرمای فصل زمستان قبل از دولت تدبیر و امید ناچار بودیم بخشی از گاز کشور را قطع کنیم اما در حال حاضر با بالاترین مصرف حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب مصرف گاز در روز قطع گاز وجود ندارد. از سال اول چنین گازی در اختیار نداشتیم اما با اقداماتی که در ماه‌ها و سال آینده انجام خواهد شد یک میلیارد متر مکعب گاز در روز تولید خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در دولت قبلی ناچار به خرید گاز از کشور همسایه با ۹ برابر قیمت شدیم، همان کشور در فصل زمستان پیش خواست نرخ گاز را گران کند اما دولت ایران منصرف شد و همان دولت بعد از دو هفته اعلام کردند که ما گاز را به همان نرخ خواهیم داد.

رئیس‌جمهور گفت: ما فکر می‌کنیم که قدرت فقط برای آمریکا و جباران به درد می‌خورد اما نه برای دوست و همسایه هم به درد می‌خورد.‎

وی افزود: ما باید توانمند باشیم باید قدرتمند باشیم نکته‌ای که مقام رهبری در خطبه‌های نماز جمعه بر روی آن تاکید کردند. در مورد نیروگاه خورشیدی توان ما روی دو مگاوات رفت و رسیدیم به خوداتکایی که بتوانیم خودمان تجهیزات را بسازیم که به معنی توان ما است. انشاالله بتوانیم در فرصت دیگری در خدمت مردم بزرگ این منطفه که در تاریح انقلاب موثر بوده است باشم و انشاالله خدمت ما مقبول مردم قرار بگیرد همه ما بتوانیم از روح پیامبر بهره بگیریم و راه او را ادامه دهیم.

  • نویسنده :
  • منبع :