درحالیکه به دلیل همه گیری ویروس کرونا نماز جمعه شهرهایی مانند تهران و اصفهان تعطیل شده٬ در قم این موضوع هنوز در هاله‌ای از ابهام است.


با مصوبه هیات دولت قرار بود نماز جمعه در شهرهایی که در خطر شیوع کرونا هستند لغو شود اما اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نماز جمعه قم منتشر شد که این هفته نماز جمعه برگزار می‌شود.

در نهایت ستاد نماز جمعه مرکزی در اطلاعیه‌ای نماز جمعه در قم را همراه با چند استان دیگر لغو کرد اما هنوز مشخص نیست ستاد نماز جمعه قم به این موضوع تمکین کرده است یا خیر.این درحالی است که پس از انتشار ستاد مرکزی نماز جمعه٬ خبری مبنی بر برگزاری نماز جمعه در پردیسان منتشر شد.

مسئله برگزاری اجتماعات مذهبی در روزهای گذشته در قم بسیار خبرساز بوده و موضوع برگزاری نماز جمعه هم به همین دلیل در تیتر خبرهای استان قرار گرفته است.

طبق اطلاعیه نهاد نماز جمعه استان قم، نمازجمعه نهم اسفندماه قم به امامت حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی‌فقیه در شهر قم و با حضور ائمه محترم جمعه در سایر شهرها اقامه خواهد شد.
ر اطلاعیه نهاد نماز جمعه استان قم آمده است:

باستحضار می‌رساند برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه مورخ 9 اسفندماه 1398 نیازمند کنترل و مراقبت‌های ویژه بهداشتی بوده و خواهشمند است با در نظر گرفتن موارد ذیل در محل برگزاری نماز جمعه در استان حاضر شوید:

1- نمازگزاران سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و خاص تا برقراری شرایط عادی از حضور خودداری فرمایند.

2-با توجه به لزوم رعایت موازین بهداشتی و تعطیی مهدکودک آدینه، از به همراه آوردن کودکان و نوزادان خودداری فرمایید.

3-نمازگزاران محترم حتی الامکان ،قبل از حرکت اقدام به استفاده از ماسک و دستکش نمایند.

4- نمازجمعه نهم اسفندماه قم به امامت حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی‌فقیه در شهر قم و با حضور ائمه محترم جمعه در سایر شهرها اقامه خواهد شد.

5-نهاد نماز جمعه تلاش نموده است با توجه به شرایط ویژه اقدامات و تدابیر خاص بهداشتی را در نظر بگیرد و رعایت هر چه بیشتر توصیه های خاص مزید امتنان خواهد بود.

شورای سیاستگذاری نماز جمعه، اما اطلاعیه‌ای را صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:


به اطلاع مردم شریف و انقلابی ایران به ویژه مومنان خداجوی و نمازگزار جمعه می رساند ،پیرو در خواست وزیر محترم بهداشت و درمان و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا و اهمیت حقوق شهروندان عزیز و مومن ایران اسلامی و ضرورت رعایت آن ،باعنایت به نامه مکتوب جناب آقای دکتر نمکی نمازجمعه مورخه ۹۸/۱۲/۹ درمراکز استانهایی که ازسوی ستاد اعلام گردیده است و ذیلا نام آنها می آید، برگزار نخواهد شد.
۱ تهران
۲ قم مقدسه
۳ رشت
۴ مشهدمقدس
۵ تبریز
۶ ارومیه
۷ همدان
۸ اصفهان
۹ ساری
۱۰ اردبیل
۱۱ کرج
۱۲ اهواز
۱۳ سمنان
۱۴ زاهدان
۱۵ شیراز
۱۶ قزوین
۱۷ سنندج
۱۸ کرمانشاه
۱۹ یاسوج
۲۰ گرگان
۲۱ خرم آباد
۲۲ بندر عباس
۲۳ یزد

  • نویسنده :
  • منبع :