19 دی: استاندار قم از افزایش میزان تولید ماسک در قم به 250 هزار عدد در روز خبر داد.

بهرام سرمست در حاشیه جلسه مدیریت بحران استان در جمع خبرنگاران، گفت: در این جلسه گزارشی از عملکرد کلیه دستگاه‌ها در طول یک هفته گذشته در این جلسه ارائه شد و وضعیت مقابله با کرونا مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: پس از شیوع مجدد کرونا، قدم‌های خوبی در چند روز اخیر در جهت کنترل بیماری در استان برداشته شد و وضعیت فاصله‌گذاری اجتماعی نسبت به هفته قبل بهتر شده است، افزود: البته به شرایط مطلوب نرسیدیم و نیاز به رعایت پروتکل‌های بیشتری داریم تا با افزایش جدید انتقال ویروس مواجه نباشیم.

استاندار قم تصریح کرد: در مورد اجباری شدن استفاده از ماسک در محیط‌های اداری و اماکن پرتجمع و نظارت بر آن نیز مصوباتی داشتیم تا شرایط بهتری را فراروی استان قرار دهیم.

سرمست با تأکید بر اینکه ظرفیت تولید ماسک در واحدها و کارگاه‌های تولیدی در قم، ارتقاء یافت و در توزیع نیز نظارت بیشتری مورد تأکید قرار گرفت، یادآور شد: کمیته‌ای زیر نظر معاونت اقتصادی در تأمین، تولید و توزیع ماسک با همکاری علوم پزشکی و بسیج اصناف شکل گرفت و نظارت‌ها مستمر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری دستگاه‌های اجرایی، تولید روزانه 250 هزار عدد ماسک در قم هدف‌گذاری شده است و این در حالی بوده که هفته قبل روزانه 150 هزار ماسک تولید می‌شد.

وی عنوان کرد: اگر شهروندان در رعایت پروتکل‌ها، همراهی بیشتری داشته باشند، شاهد کاهش روند بستری می‌شویم و می‌توانیم این دوره را با موفقیت پشت سر بگذاریم. با توجه به برگزاری مراسم عزا و عروسی و تجمعات در هفته‌های قبل، قرار شد بر اساس مصوبه ستاد ملی و تأکیدات ستاد استانی، پایش بیشتری از طرف دانشگاه علوم پزشکی و کمیته نظارت اتفاق بیفتد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا