۱۹ دی: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبات اقتصادی باعث افزایش اعتماد مردم می‌شود، گفت: همه مسئولان باید تلاش کنند که اقتصاد و بازارهای مسکن و سرمایه به ثبات برسد.

ابراهیم عزیزی در خصوص افزایش قیمت کالاها و نبود ثبات اقتصادی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ۱۹ دی اظهار داشت: مجموع اقدامات یازدهمین مجلس شورای اسلامی در جهت کاهش فشار بر مردم است و از همه ظرفیت‌ها و امکانات ممکن استفاده می‌کنیم که بتوانیم زندگی را برای مردم در زمینه معیشت و مسکن آسان‌تر کنیم.

وی افزود: در این رابطه سلسله طرح‌هایی در دستور کار مجلس قرار گرفته که نخستین طرح، تصویب مالیات بر خانه‌های خالی با هدف کاهش قیمت مسکن بود؛ سپس قانون مالیات بر زمین‌های بایر، قانون مالیات از معاملات مکرر عایدات مسکن و مباحثی از این قبیل را در دست بررسی داریم که قیمت مسکن به ساماندهی و تعادل منطقی برسد.

عضو کمیسیون‌های اقتصاد و تحقیق مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مجلس یازدهم با عزم جدی خود سبب کاهش قیمت و مدیریت بازار مسکن شود، بار سنگینی از دوش آحاد مردم برداشته می‌شود.

وی گفت: هم اکنون در این مجلس طرح‌هایی در حوزه‌های اقتصادی مانند معیشت و سبد خانوار برای افرادی که نیازمند حمایت بیشتر حاکمیت هستند در حال تدوین است، چنانچه دولت هم با عزم و اراده جدی‌تر تصمیمات را اجرایی کند وضعیت اقتصادی بهتر خواهد شد.

همه مسئولان برای ثبات اقتصادی پای کار بیایند

عزیزی با تأکید بر اینکه همه مسئولان باید تلاش کنند که اقتصاد و بازارهای مسکن و سرمایه به ثبات برسد، گفت: این مجلس آماده همکاری با دولت است و چنانچه در جهت کاهش مشکلات مردم، در تنگنا و نیازمند تصویب قوانین باشد با آن همکاری و از آن پشتیبانی می‌کند تا قیمت‌ها سیر نزولی پیدا کند.

 

بی‌ثباتی اقتصادی امکان برنامه‌ریزی را از مردم گرفته است

منتخب مردم شیراز و زرقان در خانه ملت با بیان اینکه رسیدن به ثبات بازار، مهم‌تر از افزایش قیمت‌هاست، ادامه داد: گله اصلی مردم از بی‌ثباتی است که امکان برنامه‌ریزی را از مردم گرفته است.

وی با تصریح بر اینکه ثبات در سه حوزه مسکن، معیشت و تأمین کالاهای اساسی زندگی مردم را سامان می‌دهد، افزود: همه تلاش مجلس برای رسیدن به ثبات قابل اتکا هست.

مردم گرفتار بلاتکلیفی اقتصادی شدند

عزیزی گفت: مردم سردرگم و گرفتار بلاتکلیفی اقتصادی شدند و بی‌ثباتی اقتصادی مردم را نگران و قدرت برنامه‌ریزی را از مردم گرفته است.

مجلس اراده جدی بر حاکم کردن ثبات دارد

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای امید جوانان تدبیری اندیشیدید؟ اظهار داشت: جوانان باید امیدوار باشند؛ مجلس با اراده جدی بر حاکم کردن ثبات، قاطعانه تلاش دارد تا جلوی بی‌ثباتی‌ها و تصمیمات خلق الساعه را بگیرد و اجازه ندهد با بی‌ثباتی قیمت‌ها، بی‌برنامگی و تغییر تصمیمات و سیاست‌ها بر نگرانی، دلهره و ناامیدی جوانان افزوده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با تأکید بر اینکه ثبات اقتصادی، اطمینان و اعتماد را به مردم برمی‌گرداند، افزود: مجلس یازدهم با هر نوع بی‌برنامگی و بی‌نظمی که احساس ناامیدی را در مردم ایجاد کند مخالف است.

  • نویسنده :
  • منبع :