19 دی آنلاین: رئیس پلیس راهور استان قم نسبت به سهم قابل توجه عابران پیاده در تصادفات شهری هشدار داد و تاکید کرد: قانون فقط برای رانندگان نیست.
سرهنگ غلامرضا صدفی،رئیس پلیس راهور استان قم با هشدار به عابران پیاده گفت:عبور بیمورد از عرض خیابان، بیتوجهی به چراغ راهنمایی و استفاده نکردن از پلها و گذرگاههای ایمن، نمونههای روشن تخلف پرخطر عابران است؛ تخلفی که در لحظه حادثه، بیشترین آسیب را متوجه خود فرد میکند.
وی افزود:براساس تحلیلهای ترافیکی، سهم خطای انسانی عابران در تصادفات شهری قابل توجه است. ورود ناگهانی به بزرگراه، پریدن از نردههای ایمنی یا بیتوجهی به علائم کنترل عبور، هم جان عابر را تهدید میکند و هم جریان ترافیک را دچار خطر میسازد.
رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه قانون فقط برای رانندگان نیست،گفت: اگر قانون با جدیت بیشتری متوجه رفتار عابران بود، آیا باز هم این رفتارهای پرخطر تکرار میشد؟
سرهنگ صدفی تاکید کرد:در هر برخورد میان وسیله نقلیه و عابر، این عابر است که آسیبپذیرترین ضلع حادثه به شمار میآید.
وی گفت:رعایت قانون، احترام به جان خودمان است؛ کوچکترین بیاحتیاطی میتواند بزرگترین پیامد را رقم بزند.
وی افزود:براساس تحلیلهای ترافیکی، سهم خطای انسانی عابران در تصادفات شهری قابل توجه است. ورود ناگهانی به بزرگراه، پریدن از نردههای ایمنی یا بیتوجهی به علائم کنترل عبور، هم جان عابر را تهدید میکند و هم جریان ترافیک را دچار خطر میسازد.
رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه قانون فقط برای رانندگان نیست،گفت: اگر قانون با جدیت بیشتری متوجه رفتار عابران بود، آیا باز هم این رفتارهای پرخطر تکرار میشد؟
سرهنگ صدفی تاکید کرد:در هر برخورد میان وسیله نقلیه و عابر، این عابر است که آسیبپذیرترین ضلع حادثه به شمار میآید.
وی گفت:رعایت قانون، احترام به جان خودمان است؛ کوچکترین بیاحتیاطی میتواند بزرگترین پیامد را رقم بزند.
- نویسنده :
- منبع :
https://19dey.com/news/100283












