19 دی آنلاین: با فرا رسیدن اردیبهشت و پیچیدن بوی خوش گل محمدی، کار برداشت و گلاب گیری در ۳۵۴ هکتار از باغ‌های بارور استان آغاز شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به برداشت محصول گل محمدی در اردیبهشت هر سال گفت: در سال گذشته ۸۰۰ تُن گل‌تر از باغ‌های گل محمدی برداشت کردیم و پیش بینی می‌کنیم برای امسال ۷۸۰ تُن گل محمدی‌تر از ۳۵۴ هکتار از باغ‌های بارور استان برداشت کنیم.
علی محمد ملاتقی افزود: در حال حاضر سه ایستگاه مکانیزه با ظرفیت بالا برای گلاب گیری و تولید اسانس در استان قم داریم؛ همچنین هفت دستگاه سنتی به صورت عمده و سنتی گلاب گیری را انجام می‌دهند. مابقی گل‌ها به صورت‌تر جمع‌آوری و عمدتا به کاشان و مناطق دیگر جهت فرآوری ارسال می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :