19 دی آنلاین: استاندار قم با تأکید بر جهش طرحهای عمرانی در این استان گفت: هماکنون بیش از ۵۰ همت پروژه در حوزههای راه، راهآهن، بازآفرینی شهری و بازسازی مناطق آسیبدیده در حال اجراست که بخش قابل توجهی از آن با مشارکت مردم و تأمین مالی غیردولتی پیش میرود.
اکبر بهنامجو روز دوشنبه آیین افتتاح فاز نخست کنارگذر شهید سلیمانی قم با حضور وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از همکاری وزارت راه و شهرسازی و مجموعه مدیران اجرایی استان اظهار داشت: در ۲ سال اخیر قم به یکی از کارگاههای بزرگ اجرای طرحهای عمرانی کشور تبدیل شده و این حجم فعالیت نتیجه همراهی مدیران ملی و استانی است.
وی با اشاره به پیشرفت قابل توجه زیرساختهای حملونقل افزود: پروژه توسعه حمل بار ریلی اکنون به مرحله نصب سیستم مرکز ارسال رسیده و طبق برنامهریزی، ظرف یک سال آینده به بهرهبرداری کامل خواهد رسید.
به گفته وی، تأمین اعتبارات این طرح عمدتاً از منابع غیردولتی انجام شدهاست.
بهنامجو با بیان اینکه اثرگذاری این پروژهها فراتر از سطح استانی است، تصریح کرد: عملکرد قم در حوزههای عمرانی، ملی و حتی فراملی ارزیابی میشود و حجم فعالیتها نشاندهنده جایگاه ویژه استان در راهبردهای توسعهای کشور است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به بازسازی مناطق آسیبدیده جنگی اشاره کرد و گفت: با وجود خسارت حدود ۱.۵ همت، حداکثر ۲۰ درصد از منابع مورد نیاز از دولت تأمین میشود و بخش عمده بازسازی با مشارکت مردم، گروههای جهادی و تولیدکنندگان انجام میگیرد.
وی افزود: واحدهای دارای آسیب ۱۰ تا ۴۰ درصد حداکثر طی ۲ ماه آینده تکمیل میشود و سایر واحدها نیز تا پیش از پایان سال وارد فاز اجرایی خواهند شد.
بهنامجو، اقدامات انجامشده در حوزه مولدسازی و بازآفرینی شهری را نیز «قابل تقدیر» دانست و از تلاشهای تیم مدیریتی استان، بهویژه در پروژه دروازه ری قم قدردانی کرد.
وی از همراهی سازمان مسکن، مدیران صندوقها و تمامی مجموعههای همکار در پیشبرد طرحهای عمرانی استان تشکر کرد و گفت: دستاوردهای امروز نتیجه همافزایی مجموعههای ملی و استانی است و این روند، آیندهای روشن برای توسعه قم رقم خواهد زد.
طرح بزرگراه شهید سلیمانی که به عنوان کنارگذر غربی قم شناخته میشود، به طول ۱۱۰ کیلومتر در سه مرحله اجرایی تعریف شدهاست.
عملیات ساخت این محور راهبردی از تیرماه ۱۳۹۹ آغاز شد تا با اتصال آزادراه قم-تهران به محور سلفچگان و اراک، بار ترافیکی ترانزیتی را از داخل شهر قم خارج و کریدور شمال به جنوب کشور را تقویت کند، این طرح با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی و بانکی و ۳۰ درصدی دولت در حال احداث است.
وی با اشاره به پیشرفت قابل توجه زیرساختهای حملونقل افزود: پروژه توسعه حمل بار ریلی اکنون به مرحله نصب سیستم مرکز ارسال رسیده و طبق برنامهریزی، ظرف یک سال آینده به بهرهبرداری کامل خواهد رسید.
به گفته وی، تأمین اعتبارات این طرح عمدتاً از منابع غیردولتی انجام شدهاست.
بهنامجو با بیان اینکه اثرگذاری این پروژهها فراتر از سطح استانی است، تصریح کرد: عملکرد قم در حوزههای عمرانی، ملی و حتی فراملی ارزیابی میشود و حجم فعالیتها نشاندهنده جایگاه ویژه استان در راهبردهای توسعهای کشور است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به بازسازی مناطق آسیبدیده جنگی اشاره کرد و گفت: با وجود خسارت حدود ۱.۵ همت، حداکثر ۲۰ درصد از منابع مورد نیاز از دولت تأمین میشود و بخش عمده بازسازی با مشارکت مردم، گروههای جهادی و تولیدکنندگان انجام میگیرد.
وی افزود: واحدهای دارای آسیب ۱۰ تا ۴۰ درصد حداکثر طی ۲ ماه آینده تکمیل میشود و سایر واحدها نیز تا پیش از پایان سال وارد فاز اجرایی خواهند شد.
بهنامجو، اقدامات انجامشده در حوزه مولدسازی و بازآفرینی شهری را نیز «قابل تقدیر» دانست و از تلاشهای تیم مدیریتی استان، بهویژه در پروژه دروازه ری قم قدردانی کرد.
وی از همراهی سازمان مسکن، مدیران صندوقها و تمامی مجموعههای همکار در پیشبرد طرحهای عمرانی استان تشکر کرد و گفت: دستاوردهای امروز نتیجه همافزایی مجموعههای ملی و استانی است و این روند، آیندهای روشن برای توسعه قم رقم خواهد زد.
طرح بزرگراه شهید سلیمانی که به عنوان کنارگذر غربی قم شناخته میشود، به طول ۱۱۰ کیلومتر در سه مرحله اجرایی تعریف شدهاست.
عملیات ساخت این محور راهبردی از تیرماه ۱۳۹۹ آغاز شد تا با اتصال آزادراه قم-تهران به محور سلفچگان و اراک، بار ترافیکی ترانزیتی را از داخل شهر قم خارج و کریدور شمال به جنوب کشور را تقویت کند، این طرح با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی و بانکی و ۳۰ درصدی دولت در حال احداث است.
- نویسنده :
- منبع :
https://19dey.com/news/100963












