19 دی آنلاین: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از آغاز عملیات نصب نیروگاههای خورشیدی در ۱۲ هزار مدرسه سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح با هدف توسعه عدالت، کاهش ناترازی انرژی و ترویج فرهنگ استفاده از انرژیهای پاک اجرا می شود.
حمیدرضا خانمحمدی - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز در مراسم عملیات نصب نیروگاه خورشیدی در ۱۲ هزار مدرسه سراسر کشور با اشاره به نقش پررنگ گروههای جهادی در بهسازی فضاهای آموزشی اظهار کرد: این مدرسه با همت والای گروههای جهادی، دانشآموزان و همکاران فرهنگی این منطقه بازسازی شده و به بهرهبرداری رسیده است.
زنده نگه داشتن نام شهدای میناب
وی با تأکید بر ضرورت پاسداشت مقام شامخ شهدا افزود: نباید بگذاریم نام شهدای میناب از ذهن ما پاک شود؛ وظیفه ما این است که هر روز نام این عزیزان را زنده نگه داریم. در همین راستا بزرگ ترین نیروکاه خورشیدی در مدارس در میناب راه اندازی شود. بنده از تمامی کسانی که در این مسیر همراهی و تلاش کردند، قدردانی میکنم.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه اجرای این پروژهها در استانهای اصفهان، قم و تهران از گذشته آغاز شده بود، تصریح کرد: این پروژه بزرگ در سطح ۱۲ هزار مدرسه تعریف شده است که با یک ارتباط بینبخشی منسجم شکل گرفت.
خانمحمدی خاطرنشان کرد: دو موضوع اساسی «نهضت توسعه عدالت» و «کاهش ناترازی انرژی» بهطور جدی در دولت مورد پیگیری است. با اجرای این طرح، دانشآموزان از فرآیند تولید برق آگاه میشوند و این امر منجر به یک کار فرهنگی ارزشمند در سطح مدارس و خانوادهها خواهد شد.
پایش آنلاین پیشرفت پروژهها
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به روند نظارت بر این طرح گفت: این اقدام بسیار ارزشمند است و میزان پیشرفت آن بهصورت روزانه از طریق سامانههای مربوطه اعلام و رصد میشود. طبق تفاهمنامههای منعقد شده، پیشبینی میکنیم که این طرح و پروژه در سال آینده از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال برای ۷۶ هزار کلاس درس، طرح شادابسازی و بهسازی مدارس برنامهریزی شده که این طرح مردمپایه است، با رویکرد آقای رئیس جمهور که اعلام کردند مردم پای کار بیایند و ما در این جنگ هم مشاهده کردیم که چگونه مردم، هم در بحث آواربرداری و هم در بحث بهسازی مدارس آسیبدیده، پای کار آمدند.
وی افزود: تا پایان شهریورماه برنامهریزی شده است. سازمان نوسازی و خیرین بناشان بر این است که تجهیزات و مصالحی را که لازم است تأمین کنند، با اولویت گروههای دانشآموزی؛ چون دانشآموزی که برای کلاس خودش میآید و با مربیاش به هر حال یک تعمیراتی انجام میدهد، در حفظ و نگهداری آن کوشاتر خواهد بود. هنرستانهای ما در سراسر کشور برای بحث تعمیرات میز و صندلی آمادگی خودشان را اعلام کردهاند. خودشان به صورت قرارگاهی، با محوریت قرارگاه جهادی وزارت آموزش و پرورش، محلهایی را مشخص کردهاند. در کارگاهشان، مدیران میز و صندلیهایی را که به هر حال آسیب دیده، به آنجا منتقل میکنند و با کمک دانشآموزان و مربیان، اینها اصلاح میشود و برمیگردد.
خان محمدی گفت: به نظر من یکی از متعالیترین برنامههای وزارت آموزش و پرورش همین بحث جمعیبودن است؛ اینکه دانشآموز، معلم، گروه مردمی، خیر و همه کسانی که دلسوز آموزش و پرورش هستند و دلسوز نظام تعلیم و تربیتاند، پای کار ۷۶ هزار کلاس درس آمدهاند.
زنده نگه داشتن نام شهدای میناب
وی با تأکید بر ضرورت پاسداشت مقام شامخ شهدا افزود: نباید بگذاریم نام شهدای میناب از ذهن ما پاک شود؛ وظیفه ما این است که هر روز نام این عزیزان را زنده نگه داریم. در همین راستا بزرگ ترین نیروکاه خورشیدی در مدارس در میناب راه اندازی شود. بنده از تمامی کسانی که در این مسیر همراهی و تلاش کردند، قدردانی میکنم.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه اجرای این پروژهها در استانهای اصفهان، قم و تهران از گذشته آغاز شده بود، تصریح کرد: این پروژه بزرگ در سطح ۱۲ هزار مدرسه تعریف شده است که با یک ارتباط بینبخشی منسجم شکل گرفت.
خانمحمدی خاطرنشان کرد: دو موضوع اساسی «نهضت توسعه عدالت» و «کاهش ناترازی انرژی» بهطور جدی در دولت مورد پیگیری است. با اجرای این طرح، دانشآموزان از فرآیند تولید برق آگاه میشوند و این امر منجر به یک کار فرهنگی ارزشمند در سطح مدارس و خانوادهها خواهد شد.
پایش آنلاین پیشرفت پروژهها
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به روند نظارت بر این طرح گفت: این اقدام بسیار ارزشمند است و میزان پیشرفت آن بهصورت روزانه از طریق سامانههای مربوطه اعلام و رصد میشود. طبق تفاهمنامههای منعقد شده، پیشبینی میکنیم که این طرح و پروژه در سال آینده از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال برای ۷۶ هزار کلاس درس، طرح شادابسازی و بهسازی مدارس برنامهریزی شده که این طرح مردمپایه است، با رویکرد آقای رئیس جمهور که اعلام کردند مردم پای کار بیایند و ما در این جنگ هم مشاهده کردیم که چگونه مردم، هم در بحث آواربرداری و هم در بحث بهسازی مدارس آسیبدیده، پای کار آمدند.
وی افزود: تا پایان شهریورماه برنامهریزی شده است. سازمان نوسازی و خیرین بناشان بر این است که تجهیزات و مصالحی را که لازم است تأمین کنند، با اولویت گروههای دانشآموزی؛ چون دانشآموزی که برای کلاس خودش میآید و با مربیاش به هر حال یک تعمیراتی انجام میدهد، در حفظ و نگهداری آن کوشاتر خواهد بود. هنرستانهای ما در سراسر کشور برای بحث تعمیرات میز و صندلی آمادگی خودشان را اعلام کردهاند. خودشان به صورت قرارگاهی، با محوریت قرارگاه جهادی وزارت آموزش و پرورش، محلهایی را مشخص کردهاند. در کارگاهشان، مدیران میز و صندلیهایی را که به هر حال آسیب دیده، به آنجا منتقل میکنند و با کمک دانشآموزان و مربیان، اینها اصلاح میشود و برمیگردد.
خان محمدی گفت: به نظر من یکی از متعالیترین برنامههای وزارت آموزش و پرورش همین بحث جمعیبودن است؛ اینکه دانشآموز، معلم، گروه مردمی، خیر و همه کسانی که دلسوز آموزش و پرورش هستند و دلسوز نظام تعلیم و تربیتاند، پای کار ۷۶ هزار کلاس درس آمدهاند.
- نویسنده :
- منبع :
https://19dey.com/news/101950












