19 دی: سخنگوی وزارت امور خارجه با تشریح اقدامات پیگیری‌های وزارت امور خارجه درباره خانواده غرق شده ایرانی در کانال مانش گفت: ترتیبات لازم برای انتقال پیکرهای این حادثه تاسف بار به داخل کشور پس از طی مراحل قضایی پرونده و صدور مجوز قانونی انجام خواهد شد.

سعید خطیب‌زاده روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا درخصوص آخرین وضعیت و پیگیری‌های انجام شده درباره خانواده غرق شده ایرانی در کانال مانش، با تسلیت به بازماندگان قربانیان اظهار داشت: وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس از نخستین لحظات دریافت خبر تلخ و تأسف بار غرق شدن این خانواده ایرانی در کانال مانش، پیگیری‌های مجدانه خود را از طریق انجام ملاقات، ارسال یادداشت و تماس‌های مکرر با مقامات ذیربط محل در پاریس و منطقه محل وقوع حادثه (شهر دانکرک) برای کشف اجساد، بررسی علل وقوع حادثه و اطلاع از روند شناسایی مظنون و یا مظنونین احتمالی این حادثه دلخراش آغاز کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: براساس آخرین اخبار دریافتی از وزارت امور خارجه فرانسه و پلیس محل، تاکنون اجساد چهار نفر از اعضای این خانواده پیدا شده و تلاش‌ها برای یافتن آخرین عضو خانواده ادامه دارد.

وی اضافه کرد: مطابق گزارش اولیه پلیس قضایی فرانسه، فردی مظنون به دست داشتن در وقوع این حادثه دستگیر شده و تحقیقات از وی در حال انجام است.

خطیب‌زاده تاکید کرد: بدیهی است پس از طی مراحل قضایی پرونده و صدور مجوز قانونی از سوی مراجع ذیربط فرانسه، بلافاصله ترتیبات لازم برای انتقال پیکرهای قربانیان این حادثه تاسف بار به داخل کشور انجام خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :