19 دی: عضو کمیسیون عمران مجلس از تشکیل کمیته مشترک کمیسیون‌ها برای بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده خبر داد و گفت: اگرچه جلسات علنی مجلس یک هفته تعطیل شده، اما نشست‌های کمیته مشترک کمیسیون‌ها در جهت سرعت بخشیدن به بررسی و تصویب برخی طرح‌ها در روزهای تعطیل مجلس برگزار می‌شود.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ۱۹دی با بیان اینکه در روزهای تعطیلی مجلس، در تهران می‌ماند تا به بررسی و تصویب برخی طرح‌ها به همراه تعدادی از نمایندگان بپردازد، اظهار کرد: اعضای کمیته های مشترک در تهران ماندند و به بررسی موضوعات، طرح ها یا لوایح مهم می پردازند که یکی از آنها همین بحث طرح دو فوریتی جمعیت و تعالی خانواده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته مشترک کمیسیون‌‌ها خبرداد و افزود: کمیته‌ای تشکیل شده که از هر کمیسیون یک نفر به عنوان نماینده در آن حضور دارد که بنده نیز نماینده کمیسیون عمران در جلسات کمیته مشترک خواهم بود که این کمیته در این یک هفته تعطیلی مجلس، برقرار است تا روند بررسی ماده‌ها و تصویب طرح‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

یوسفی با اعلام اینکه طرح دو فوریتی جمعیت و تعالی خانواده در مجلس مصوب شد، عنوان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت و جلوگیری از پیری آن، طرح فوق از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سومین جلسه در خصوص افزایش بدون مجوز قیمت بلیط هواپیما در کمیسیون برگزار شد، از دعوت متولیان و مسئولان مربوطه توسط خود، در روز شنبه هفته آینده به منظور برگزاری جلسه چهارم جهت تصمیم گیری نهایی و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت بلیط هواپیما خبر داد.

به گفته یوسفی که ریاست کمیته بنادر و دریانوردی مجلس را برعهده دارد، جلساتی نیز با محوریت بنادر کشور درخصوص بررسی مشکلات و موانع موجود برگزار می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :