19 دی آنلاین: محمدباقر قالیباف رئیس هیات مذاکره‌کننده «میناب ۱۶۸» و هیات همراه پیش از ظهر امروز در مسقط با آقای «هیثم بن طارق» سلطان عمان در کاخ برکه دیدار و رایزنی کردند.
به گزارش روابط عمومی مجلس، هیات عالیرتبه ایرانی که شامگاه دوشنبه و پس از سفری فشرده به سوئیس، وارد عمان شده بودند در دیدار با سلطان عمان ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه تهران-مسقط را بررسی کردند.
ترتیبات اداره تنگه هرمز در آینده محور مهم دیگر این نشست ۲ساعته بود.
موضوعی که شب گذشته و در بدو ورود دکتر قالیباف و هیات همراه به مسقط هم در گفتگو با بدر بوسعیدی وزیرخارجه عمان مورد بحث و رایزنی قرار گرفته بود.
در پی سفر هیات «میناب ۱۶۸» به مسقط، ایران و عمان کمیته مشترکی برای گفتگو درباره تنگه هرمز تشکیل دادند که جزییات بیشتری از آن در بیانیه ای مشترک تا ساعتی دیگر منتشر خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :