19 دی آنلاین: مسعود پزشکیان رئیسجمهور کشورمان و عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان ضمن بررسی روند همکاریهای سیاسی، امنیتی و دفاعی فی مابین، بر ضرورت ارتقای هماهنگیهای دوجانبه در حوزه امنیت تاکید کردند.
«مسعود پزشکیان» که در رأس هیاتی عالیرتبه به پاکستان سفر کرده است با ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقهای، مناسبات دوجانبه و راهکارهای گسترش همکاریهای راهبردی میان تهران و اسلامآباد به گفتوگو و تبادل نظر پرداخت.
در این نشست، دو طرف ضمن بررسی روند همکاریهای سیاسی، امنیتی و دفاعی، بر ضرورت ارتقای هماهنگیهای دوجانبه در حوزه امنیت تأکید کردند.
بر اساس این گزارش؛ رئیسجمهور پزشکیان امروز سهشنبه با هواپیمای ویژه «میناب ۱۶۸» (به یاد دانشآموزان مدرسه میناب) عازم پاکستان شد و در بدو ورود با استقبال آصفعلی زرداری رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان وارد اسلامآباد پایتخت این کشور شد.
جمعی از مسئولان پاکستانی و نیز رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلامآباد در مراسم استقبال از رئیس جمهور ایران که به صورت زنده از تلویزیون ملی و سایر شبکههای خبری پاکستان پخش می شد، حضور یافتند.
مسئولان پاکستانی مراسمی را در فرودگاه برای استقبال از رئیس جمهوری اسلامی ایران تدارک دیدند. همچنین ۶ فروند جنگنده نیروی هوایی پاکستان به افتخار حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران به پرواز درآمده و در عبور از محل فرود هواپیمای دکتر پزشکیان به وی ادای احترام کردند.
هواپیمای حامل هیات ایرانی از بدو ورود به خاک پاکستان با ۶ فروند جنگنده ارتش این کشور همراهی میشد و در بدو ورود نیز به افتخار وی و هیات ایرانی ۱۶ گلوله توپ شلیک شد.
رئیسجمهور پیش از عزیمت به اسلام آباد، با بیان اینکه سفر به پاکستان با هدف قدردانی از تلاشهایی انجام میشود که دولت این کشور برای نهایی شدن تفاهمنامه میان ایران و آمریکا و پیگیری حق و حقوق ملت ایران انجام داده است، گفت: ما به دنبال اجرای کامل بندهایی هستیم که در چارچوب قوانین بینالمللی و حقوق ملت ایران به امضا رسیده و در صورت تحقق این مهم، بسیاری از مشکلات منطقه کاهش یافته و دست متجاوزان و تجاوزکاران کوتاه خواهد شد.
وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته همراه با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس و رئیس تیم مذاکراتی ایران عازم مسقط پایتخت عمان شده بود.
در این نشست، دو طرف ضمن بررسی روند همکاریهای سیاسی، امنیتی و دفاعی، بر ضرورت ارتقای هماهنگیهای دوجانبه در حوزه امنیت تأکید کردند.
بر اساس این گزارش؛ رئیسجمهور پزشکیان امروز سهشنبه با هواپیمای ویژه «میناب ۱۶۸» (به یاد دانشآموزان مدرسه میناب) عازم پاکستان شد و در بدو ورود با استقبال آصفعلی زرداری رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان وارد اسلامآباد پایتخت این کشور شد.
جمعی از مسئولان پاکستانی و نیز رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلامآباد در مراسم استقبال از رئیس جمهور ایران که به صورت زنده از تلویزیون ملی و سایر شبکههای خبری پاکستان پخش می شد، حضور یافتند.
مسئولان پاکستانی مراسمی را در فرودگاه برای استقبال از رئیس جمهوری اسلامی ایران تدارک دیدند. همچنین ۶ فروند جنگنده نیروی هوایی پاکستان به افتخار حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران به پرواز درآمده و در عبور از محل فرود هواپیمای دکتر پزشکیان به وی ادای احترام کردند.
هواپیمای حامل هیات ایرانی از بدو ورود به خاک پاکستان با ۶ فروند جنگنده ارتش این کشور همراهی میشد و در بدو ورود نیز به افتخار وی و هیات ایرانی ۱۶ گلوله توپ شلیک شد.
رئیسجمهور پیش از عزیمت به اسلام آباد، با بیان اینکه سفر به پاکستان با هدف قدردانی از تلاشهایی انجام میشود که دولت این کشور برای نهایی شدن تفاهمنامه میان ایران و آمریکا و پیگیری حق و حقوق ملت ایران انجام داده است، گفت: ما به دنبال اجرای کامل بندهایی هستیم که در چارچوب قوانین بینالمللی و حقوق ملت ایران به امضا رسیده و در صورت تحقق این مهم، بسیاری از مشکلات منطقه کاهش یافته و دست متجاوزان و تجاوزکاران کوتاه خواهد شد.
همچنین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همزمان با برنامه سفر رسمی امروز دکتر پزشکیان به پاکستان، وارد اسلامآباد شد.
دکتر سید عباس عراقچی در بدو ورود مورد استقبال رضا امیریمقدم سفیر ایران در اسلامآباد، وزیر خارجه پاکستان و جمعی از مسوولان پاکستانی قرار گرفت. عراقچی پس از استقبال از سوی همتای پاکستانی خود به پاویون رسمی پایگاه هوایی نورخان رفت جایی که شهباز شریف نخست وزیر و آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان حضور داشتند.وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته همراه با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس و رئیس تیم مذاکراتی ایران عازم مسقط پایتخت عمان شده بود.
- نویسنده :
- منبع :
https://19dey.com/news/102613












