بعضی افراد و محافل که در پشت نقاب «انقلابی» یا «حزباللهی» و سایر عناوین ارزشی دیگر خود را مخفی کرده و هر روز و در هر رخدادی به کارشکنی و تخریب شخصیتهای تأثیرگذار نظام و انقلاب اقدام میکنند ریشه در جریانات افراطی سالهای دهه شصت و هفتاد دارند
حمایت از پزشکیان، حمایت از رهبریست
✍️ عبدالرحیم اباذری
۱- متأسفانه چند روزی است یک جریان خاص در فضای مجازی بهخصوص «ایتا» و همینطور بهصورت فیزیکی در تجمعات شبانه و دیدارهای مردمی و غیره نیروهای خود را علیه رئیسجمهور محترم آقای دکتر پزشکیان بسیج کردند و تحت پوشش «دفاع از رهبری» و «نقد مذاکرات» هر گونه اذیت، آزار، اهانت و فشار را نسبت به منتخب مردم روا میدارند، حتی در رفتوآمدها جلوی ایشان را میگیرند، جسارت میکنند و سعی در عصبانی کردن منتخب مردم دارند و طبیعی هم هست که گاهی در این ترفندها موفق هم میشوند، اما تجربه نشان داده اینگونه روشهای غیراخلاقی همواره نتیجه عکس داده و منتهی به رسوایی خود این افراد و جریانها میشود. از این رو نباید خیلی نگران ماجرا شد و با توجه به اخلاص و صداقتی که از آقای پزشکیان سراغ داریم، همه این تخریبها به حول و قوه الهی به نفع رئیسجمهور، انقلاب، نظام و مردم ختم خواهد شد.
۲- البته کسانی که نقد و نگرانی منصفانه دارند حتما مُحِق و مُحترمند، اما بعضی افراد و محافل که در پشت نقاب «انقلابی» یا «حزباللهی» و سایر عناوین ارزشی دیگر خود را مخفی کرده و هر روز و در هر رخدادی به کارشکنی و تخریب شخصیتهای تأثیرگذار نظام و انقلاب اقدام میکنند ریشه در جریانات افراطی سالهای دهه شصت و هفتاد دارند. به عبارت دیگر رفتار و موضعگیریهای اینان خیلی شبیه و نزدیک هم هستند، افرادی که آن ایام در ظاهر از امام و مرحوم پدر طالقانی دفاع میکردند، در همین حال علیه بهشتی، هاشمی و خامنهای لجنپراکنی مینمودند. به شهید مطهری تعیین تکلیف میکردند که باید در جنوب تهران منزل اختیار کند، به شهید بهشتی لقب «راسپوتین» (کشیش دربار روسیه که به بدنامی شهرت داشت) داده بودند. بعضی از اینها علیه آیتالله خوئی، امام موسی صدر، شهید صدر و شهید چمران، پروندهسازی کرده و آنها را با برچسب «ارتجاع نجف» و «کمربند امنیتی اسرائیل در منطقه» کاملا بایکوت کرده بودند، شهید چمران را «عَمَله و دنبالهرو» موسی صدر میخواندند.
امروز شاهد همین خشونتها از سوی بعضی سوپرانقلابیها هستیم، در ظاهر از رهبر شهید و رهبر جدید، حمایت و اعلام جانفدایی میکنند در همین حال بازوان رهبری را که امروز اعضای شعام، رئیسجمهور و رئیسمجلس هستند، از مرفق میشکنند.
۳- در دهه هشتاد با حاکمیت خسارتبار جریان انحرافی، این ناترازیها در سطح گستردهای شیوع پیدا کرد، به بهانه دفاع از انقلاب و رهبری، علیه شخصیتهای اصیل و حواریون امام معرکه گرفتند و پس از انزوای آنها برای رهبر شهید هم نقشه داشتند که الحمدلله موفق نشدند و رسوای عالم گشتند؛ اما امروز، شاهد همین شیطنتهای نوعی از سوی همان افراد و اشخاصِ نوعیِ نامیزان هستیم؛ میخواهند میان پزشکیان و رهبری، میان قالیباف و رهبری و فرماندهان نظامی و رهبری دوقطبی و تفرقه ایجاد کنند و در واقع همه را در پای اهداف جناحی، گروهی و سیاسی خود به قربانگاه برده و به مسلخ بکشند.
۴- از ویژگیهای مشترک این افراد، ترور فیزیکی، اگر نشد ترور شخصیتی، تخریب، توهین و ترویج خشونت در جامعه است؛ راستی چه کسانی سردار سلیمانی را به ابوموسای اشعری تشبیه کردند؟ کدام محافلی به جرم این که شهید سردار باقری مراسم تبریک سال نو را در تختجمشید انجام داد و یا در مصاحبهای، مسئولان را به عقلانیت توصیه کرد و از سیاستِ سخت، درفش و دشنه و باتوم انتقاد نمود، چه عکسالعملها از خود نشان دادند؟ چه افرادی در سال سوم حضور شهید لاریجانی در مراسم پیادهروی اربعین نوشتند: «شمر هم به کربلا آمده بود»؟ و در حرم حضرت معصومه(س)، مُهر و کفش به سوی ایشان پرتاب کردند؟
به یقین امروز آنهایی که خیلی راحت حکم اعدام رئیسجمهور و دیگران را صادر میکنند بالقوه از جِنس همین افراد و از سِنخ قاتلان شهید مطهری و بهشتی میتوانند باشند، لیکن هنوز فرصت به دستشان نیفتاده تا به فعلیت برسند، ترویج خشونت در جامعه از شاخصههای بارز مجاهدین خلق و فرقانیها بود؛ دردمندانه پیشنهاد میشود این افراد در رفتار و کردار خود تجدیدنظر کنند. البته بعضی از اینها «حُسن فاعلی» دارند و آدمهای خوبی هستند اما ناخواسته گرفتار «قُبح فعلی» میشوند و کارهای نسنجیده میکنند.
۵- در شرایط حساس امروز حمایت از رئیسجمهور، اعضای شعام و هیأت مذاکرهکننده در واقع حمایت از اصل نظام، انقلاب، کشور، مردم و در راستای تقویت رهبری و اصل ولایتفقیه است، اگرچه احتمال لغزش و اشتباه هم در میان باشد و این یک امر عقلی، عرفی، شرعی و قانونی است؛ پس به جای تفرقه، تحلیل و تمسک به حرفهای سست ترامپ، باید به مسئولان خود اعتماد کرد، هر کسی به هر انگیزهای غیر از این کند، در کنار دشمنان ایستاده است.
✍️ عبدالرحیم اباذری
۱- متأسفانه چند روزی است یک جریان خاص در فضای مجازی بهخصوص «ایتا» و همینطور بهصورت فیزیکی در تجمعات شبانه و دیدارهای مردمی و غیره نیروهای خود را علیه رئیسجمهور محترم آقای دکتر پزشکیان بسیج کردند و تحت پوشش «دفاع از رهبری» و «نقد مذاکرات» هر گونه اذیت، آزار، اهانت و فشار را نسبت به منتخب مردم روا میدارند، حتی در رفتوآمدها جلوی ایشان را میگیرند، جسارت میکنند و سعی در عصبانی کردن منتخب مردم دارند و طبیعی هم هست که گاهی در این ترفندها موفق هم میشوند، اما تجربه نشان داده اینگونه روشهای غیراخلاقی همواره نتیجه عکس داده و منتهی به رسوایی خود این افراد و جریانها میشود. از این رو نباید خیلی نگران ماجرا شد و با توجه به اخلاص و صداقتی که از آقای پزشکیان سراغ داریم، همه این تخریبها به حول و قوه الهی به نفع رئیسجمهور، انقلاب، نظام و مردم ختم خواهد شد.
۲- البته کسانی که نقد و نگرانی منصفانه دارند حتما مُحِق و مُحترمند، اما بعضی افراد و محافل که در پشت نقاب «انقلابی» یا «حزباللهی» و سایر عناوین ارزشی دیگر خود را مخفی کرده و هر روز و در هر رخدادی به کارشکنی و تخریب شخصیتهای تأثیرگذار نظام و انقلاب اقدام میکنند ریشه در جریانات افراطی سالهای دهه شصت و هفتاد دارند. به عبارت دیگر رفتار و موضعگیریهای اینان خیلی شبیه و نزدیک هم هستند، افرادی که آن ایام در ظاهر از امام و مرحوم پدر طالقانی دفاع میکردند، در همین حال علیه بهشتی، هاشمی و خامنهای لجنپراکنی مینمودند. به شهید مطهری تعیین تکلیف میکردند که باید در جنوب تهران منزل اختیار کند، به شهید بهشتی لقب «راسپوتین» (کشیش دربار روسیه که به بدنامی شهرت داشت) داده بودند. بعضی از اینها علیه آیتالله خوئی، امام موسی صدر، شهید صدر و شهید چمران، پروندهسازی کرده و آنها را با برچسب «ارتجاع نجف» و «کمربند امنیتی اسرائیل در منطقه» کاملا بایکوت کرده بودند، شهید چمران را «عَمَله و دنبالهرو» موسی صدر میخواندند.
امروز شاهد همین خشونتها از سوی بعضی سوپرانقلابیها هستیم، در ظاهر از رهبر شهید و رهبر جدید، حمایت و اعلام جانفدایی میکنند در همین حال بازوان رهبری را که امروز اعضای شعام، رئیسجمهور و رئیسمجلس هستند، از مرفق میشکنند.
۳- در دهه هشتاد با حاکمیت خسارتبار جریان انحرافی، این ناترازیها در سطح گستردهای شیوع پیدا کرد، به بهانه دفاع از انقلاب و رهبری، علیه شخصیتهای اصیل و حواریون امام معرکه گرفتند و پس از انزوای آنها برای رهبر شهید هم نقشه داشتند که الحمدلله موفق نشدند و رسوای عالم گشتند؛ اما امروز، شاهد همین شیطنتهای نوعی از سوی همان افراد و اشخاصِ نوعیِ نامیزان هستیم؛ میخواهند میان پزشکیان و رهبری، میان قالیباف و رهبری و فرماندهان نظامی و رهبری دوقطبی و تفرقه ایجاد کنند و در واقع همه را در پای اهداف جناحی، گروهی و سیاسی خود به قربانگاه برده و به مسلخ بکشند.
۴- از ویژگیهای مشترک این افراد، ترور فیزیکی، اگر نشد ترور شخصیتی، تخریب، توهین و ترویج خشونت در جامعه است؛ راستی چه کسانی سردار سلیمانی را به ابوموسای اشعری تشبیه کردند؟ کدام محافلی به جرم این که شهید سردار باقری مراسم تبریک سال نو را در تختجمشید انجام داد و یا در مصاحبهای، مسئولان را به عقلانیت توصیه کرد و از سیاستِ سخت، درفش و دشنه و باتوم انتقاد نمود، چه عکسالعملها از خود نشان دادند؟ چه افرادی در سال سوم حضور شهید لاریجانی در مراسم پیادهروی اربعین نوشتند: «شمر هم به کربلا آمده بود»؟ و در حرم حضرت معصومه(س)، مُهر و کفش به سوی ایشان پرتاب کردند؟
به یقین امروز آنهایی که خیلی راحت حکم اعدام رئیسجمهور و دیگران را صادر میکنند بالقوه از جِنس همین افراد و از سِنخ قاتلان شهید مطهری و بهشتی میتوانند باشند، لیکن هنوز فرصت به دستشان نیفتاده تا به فعلیت برسند، ترویج خشونت در جامعه از شاخصههای بارز مجاهدین خلق و فرقانیها بود؛ دردمندانه پیشنهاد میشود این افراد در رفتار و کردار خود تجدیدنظر کنند. البته بعضی از اینها «حُسن فاعلی» دارند و آدمهای خوبی هستند اما ناخواسته گرفتار «قُبح فعلی» میشوند و کارهای نسنجیده میکنند.
۵- در شرایط حساس امروز حمایت از رئیسجمهور، اعضای شعام و هیأت مذاکرهکننده در واقع حمایت از اصل نظام، انقلاب، کشور، مردم و در راستای تقویت رهبری و اصل ولایتفقیه است، اگرچه احتمال لغزش و اشتباه هم در میان باشد و این یک امر عقلی، عرفی، شرعی و قانونی است؛ پس به جای تفرقه، تحلیل و تمسک به حرفهای سست ترامپ، باید به مسئولان خود اعتماد کرد، هر کسی به هر انگیزهای غیر از این کند، در کنار دشمنان ایستاده است.
- نویسنده : عبدالرحیم اباذری
- منبع :
https://19dey.com/news/102702












