19 دی: حسینعلی امیری به تلاش برخی نمایندگان مجلس برای استیضاح فرهاد دژپسند واکنش نشان داد.

حسینعلی امیری، معاون رئیس جمهور در امور مجلس شورای اسلامی، در مورد طرح استیضاح فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس گفت: دولت همیشه حق مجلس شورای اسلامی را به رسمیت شناخته است. طرح سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح حق مجلس است بنابر این آنچه در مورد سوال و استیضاح اتفاق می‌افتد، چیز عجیبی نیست و یکی از کارکردهای مجلس، همین موضوعات است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آنچه مهم خواهد بود این است که این حق چه زمانی استفاده می‌شود. الان ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با آمریکا هستیم. آمریکایی‌ها هم یکی از جاهایی که هدف قرار دادند بحث اقتصاد کشور است.

امیری تصریح کرد: در چنین شرایطی آیا استیضاح وزیر اقتصاد واقعاً به مصلحت است؟ این موردی است که از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است. پیش بینی خودم این است که نمایندگان مجلس حتماً این موضوع را مدنظر قرار می‌دهند و با لحاظ شرایطی که الان وجود دارد این مطلوب را رسیدگی می‌کنند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر اقتصاد آماده است که در خصوص مواردی که نمایندگان سوال و ابهام دارند در کمیسیون‌ها و صحن مجلس حضور یابد و به سوالات آنان پاسخ خواهد داد و امیدواریم که این استیضاح حل و فصل شود.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس