19 دی: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت‌وگو با مقام‌های پاکستانی را پرثمر توصیف کرد.

ظریف چهارشنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: در پاکستان گفت‌وگوهای مفصل و پرثمری در باره امنیت و تجارت مرزی و همچنین مبادلات تهاتری داشتم. همچنین در دیدار با شاه محمود قریشی وزیر خارجه، ژنرال «قمر جاوید باجوا»  و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در مورد هماهنگی در خصوص مسائل منطقه‌ای –از جمله افغانستان – و موضوعات جهانی -از جمله تعصبات ضداسلامی- توافق کردیم.

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با عمران خان با تمجید از مواضع نخست وزیر پاکستان علیه رژیم صهیونیستی و توطئه عادی سازی روابط، از حمایت اسلام‌آباد برای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای قدردانی کرد.

نخست وزیر پاکستان نیز با ابراز خرسندی از مذاکرات وزیر امور خارجه ایران با مقامات پاکستانی، علاقمندی این کشور برای توسعه مناسبات سیاسی‌ و اقتصادی با جمهوری اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

روابط عمومی ارتش پاکستان نیز در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد ژنرال «قمر جاوید باجوا» روز چهارشنبه در مقر فرماندهی ارتش در شهر راولپندی میزبان «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه بود.

در این بیانیه آمده است: موضوعات مورد علاقه متقابل، اوضاع امنیتی منطقه از جمله فرآیند صلح افغانستان، مدیریت مرزهای پاکستان و ایران و همچنین بازارچه‌های مرزی؛ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی دیداری مشترک در اسلام‌آباد بر تلاش دو کشور دوست و همسایه جهت تحکیم مناسبات همه جانبه به ویژه اتخاذ اقدامات هماهنگ در جهت صلح منطقه‌ای از جمله افغانستان توافق کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :