19 دی: دادستان مرکز استان لرستان گفت: ادعای فوت یکی از زندانیان خرم‌آباد به دلیل شکنجه کذب است.

«داریوش شاهون وند» ضمن رد ادعایی مبنی بر فوت یک زندانیان در زندان خرم‌آباد به دلیل شکنجه اظهار داشت: فرهاد وثوقی به اتهام قتل عمد از طریق بازپرس شهرستان دلفان استان لرستان تحت پیگرد قضایی قرار گرفت و به زندان معرفی شد.

وی ادامه داد: طبق گفته چند تن از زندانیان و ماموران بند، وی با ۲ تا سه نفر در زندان درگیر می‌شود که پس از این درگیری، مورد اصابت ضربه قرار می‌گیرد، همچنین بررسی‌های اولیه پزشکی نشان می دهد احتمال وقوع مصرف مواد افیونی و مخدر نیز وجود دارد که البته این موضوع در دست بررسی است.

شاهون وند تاکید کرد: پرونده این زندانی تحت عنوان فوت مشکوک به قتل، در دستور کار قرار گرفت و طبق تحقیقات انجام شده هویت افرادی که این زندانی با آن‌ها درگیر شده محرز و تحقیقات توسط بازپرس در حال انجام است.

وی افزود: امروز پزشکی قانونی با حضور خانواده این فرد، کالبدشکافی را انجام داد که ظرف چند روز آتی و پس از تکمیل نتیجه کامل کالبدشکافی، علت اصلی مرگ اطلاع رسانی خواهد شد.

دادستان مرکز استان لرستان گفت: چنانچه پس از مشخص شدن علت مرگ معلوم گردد احدی یا اشخاصی در فوت او مقصر بودند بدون هیچ گونه مماشاتی با آن‌ها برخورد خواهد شد و دستگاه قضایی در اجرای عدالت قاطع خواهد بود.

  • نویسنده :
  • منبع : میزان