19 دی: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: پایان آذرماه ظرفیت‌های خالی مسکن ملی شناسایی و برای آنها جایگزین انتخاب می‌شود.

«محمود محمودزاده» روز شنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: پیش تر تا ۳۰ آبان به ثبت نام کنندگان مسکن ملی که پیامک دریافت کرده بودند زمان دادیم تا مدارک خود را تکمیل و واریز اولیه وجه را انجام دهند.

وی با اشاره به عقب ماندن برخی استان‌ها از تعیین تکلیف نهایی متقاضیان، گفت: هنوز بررسی در استان ها کامل نشده و پیامک برای حضور و مشارکت متقاضیان ارسال نشده است بنابراین مهلت تکمیل اطلاعات و ترغیب متقاضیان به واریز وجه اولیه تا ۳۰ آذرماه تمدید شد.

به گفته محمودزاده، کارگزاران طرح اقدام ملی مسکن، ادارات کل راه و شهرسازی استان ها، شهرهای جدید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان آذرماه فرصت دارند اطلاع رسانی را کامل کنند.

وی گفت: بر این اساس پایان آذرماه ،ظرفیت های خالی مسکن ملی در کل کشور  را شناسایی و برای آنها جایگزین انتخاب می کنیم.

محمودزاده توضیح داد: برخی از استان ها در اجرای طرح اقدام ملی مسکن عقب هستند و متقاضیان را تعیین تکلیف نکردند، بر این اساس هرگونه اقدامی در خصوص جایگزینی و یا پیشرفت پروژه ها وابسته به تعیین تکلیف افرادی است که واجد شرایط شناخته شدند.

بر اساس این گزارش، اولین واحدها از پروژه مسکن ملی ۴۰۰ هزار واحدی، به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد.

ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه می کردند. مهلت بارگذاری مدارک  و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تمدید شد. در صورت  عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه، افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها می‌شوند.

وزارت راه هم چنین در اقدامی جدید در کلانشهرها این فرصت را با اولویت پروژه های نیمه تمام برای سازندگان ایجاد کرد تا بدون قرمز شدن فرم «ج» بتوانند در قالب طرح اقدام ملی مسکن تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به ازای هر واحد دریافت کنند.

بر این اساس برای تکمیل پروژه های بخش خصوصی در تهران، کلانشهرها و سایر شهرهایی که از متقاضیان برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام نشده، تسهیلات خودمالکی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای هر واحد با اولویت پروژه های نیمه تمام پرداخت می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :