19 دی: فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح امروز با حضور در شهر بصره عراق برروی پل شهید سید محمد باقرصدر و یادی از شهید ابومهدی المهندس و شهدای قهرمان حشد الشعبی، آخرین وضعیت عملیات تفحص شهدا را بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین، سردار باقرزاده گفت:به دلیل شرایط حاکم بر کشور عراق مثل سایر نقاط دنیا در رابطه با شیوع ویروس کرونا ، کار تفحص شهدا به مدت ۹ ماه در خاک عراق تعطیل شد و ما چند روزی است که با انتقال دستگاه‌های مهندسی از محورهای جنوب، غرب و شمالغرب، عملیات تفحص را با ۴۵ دستگاه وسیله سنگین مهندسی در خاک عراق آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: بعضی از  این دستگاه‌ها اخیراً از طریق مرز اروند رود به خاک عراق منتقل شدند و در سایر محورها نیز از طریق گذرگاه‌های رسمی، این کار انجام شد.

سردار باقرزاده در خصوص کشف پیکرهای مطهر شهدا در دوران تعطیلی عملیات کاوش در خاک عراق گفت: در مجموع در طول مدت توقف کار در خاک عراق، فعالیت‌های تفحص شهدا در خاک کشور خودمان ادامه یافت و نقاطی که قبلا امکان تفحص نبود مورد کاوش قرار گرفت و پیکرهای مطهر ۸۰ شهید هم در داخل خاک کشور خودمان پیدا شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :