19 دی: شهردار بندرعباس در پی حادثه تخریب خانه یک زن در این شهر گفت: برنامه ای برای استعفا از پست شهرداری ندارد.

عباس امینی زاده به‌ دنبال حادثه تخریب سرپناه یک زن در محله گل کنی بندرعباس، در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ممکن است برخی در جایگاه مسئولیت خود و‌ در فضای هیجانی و عاطفی حرف استعفای من را بزنند اما کار ناتمام زیاد دارم و تابع تصمیم شورای شهر هستم. شهرداری بندرعباس از لحظه اولیه گزارش با بررسی موضوع ضمن تقبیح این رفتار، برخورد با تمام عوامل این حادثه از ماموران تا مدیران دفتری را آغاز کرد و این موضوع تا نتیجه نهایی ادامه دارد.

تاکنون هیچکدام از اعضای شورا تماسی با من نگرفت

او ضمن تاکید بر تصمیم خود برای عدم استعفا گفت: با رای حداکثری شورا انتخاب شده ام و اعضای شورا چه به صورت فردی یا جمعی تاکنون (سه روز بعد از حادثه) صحبتی درباره موضوع تخریب خانه یا استعفا با من نداشته اند.

امینی زاده افزود: البته قرار است به زودی نشستی با حضور اعضای شورای شهر برای بررسی موضوع و‌ پیدا کردن راهکارهای بهتر برای انجام وظایف قانونی برگزار کنیم.

شهردار بندرعباس عنوان کرد: به عنوان یک شهروند و مسئول نوع برخورد ماموران رفع تصرف، که موجب ناراحتی مردم استان و کشور شد عذرخواهی می‌کنم.

به گفته وی ۴۳درصد شهر بندرعباس بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی است و شهرداری برحسب قانون موظف به رفع تصرف است.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که با توجه به بازتاب های محلی و ملی تخریب خانه یک زن در بندرعباس قصد استعفا دارد یا خیر تصریح کرد :برای خدمت آمده ام و قصد استعفا و شانه خالی کردن از مسئولیت را ندارم و هنوز کارهای ناتمام زیادی برای انجام وجود دارد.

شهردار بندرعباس درباره اظهار نظر برخی افراد و مسئولان درباره ضرورت استعفایش، بیان داشت: ممکن است برخی در جایگاه مسئولیت خود و در فضای هیجانی و عاطفی حرف استعفای من را بزنند اما کار ناتمام زیاد دارم و تابع تصمیم شورای شهر هستم.

امینی زاده اضافه کرد: به محض وقوع این اتفاق تمام مسئولان و‌ ماموران مرتبط از میدانی تا دفتری معلق شدند اما این برخوردها را رسانه ای نکردیم تا اقدامات دستگاه قضایی تحت الشعاع آن قرار نگیرد.

در رفع تصرف نقل و نبات پخش نمی کنند

وی خاطرنشان کرد: نوع برخورد ماموران هیچگونه توجیهی نداشته و تحت هیچ شرایطی قابل دفاع نیست اما حقیقت این است که در رفع تصرف نقل و نبات پخش نمی کنند و امکان بروز هر حادثه ای هست که باید با آموزش و دیگر تدابیر لازم، جلوی اتفاق های ناخوشایند اینچنینی گرفته شود.

او ضمن قدردانی از دستگاه قضایی و سایر مسئولانی که به این پرونده ورود یا اظهار نظر کرده اند، اظهار کرد: هر کس در این ماجرا دچار قصور و اشتباه شده از خود من گرفته تا ماموران باید تابع قانون باشد.

هیچکس بازداشت نشده است

شهردار بندرعباس یادآور شد: تاکنون تعدادی از کارکنان شهرداری در رده های مختلف پیرامون این پرونده احضار و بازجویی شده اند اما کسی بازداشت نشده و این افراد تا پایان تحقیقات تحت نظر هستند.

دو روایت تازه از ماجرای تاسف‌بار زن بندرعباسی | شهردار: استعفا نمی‌دهم | نماینده  مجلس: کسی اخطار نداده بود - همشهری آنلاین

رسانه ها لایه های پنهان را بررسی کنند

او درباره عوامل و انگیزه های ضبط و انتشار فیلم تخریب خانه و همچنین موضع گیری افراد مختلف پس از حادثه، عنوان کرد: انتظار می رود رسانه ها درباره موضوعات یاد شده بررسی کرده و نتیجه را به ما هم اعلام کنند اما احتمال انگیزه های سیاسی در موج انتقادها از شهرداری وجود دارد.

رفع تصرف را از شهرداری بگیرند

شهردار بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: تخریب سرپناه هیچ شهروندی برای ما خوشایند نیست و از این که اختیار رفع تصرف را از شهرداری بگیرند تا به کارهای مهم‌تر برسیم استقبال می کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایلنا