نایب رییس مجلس سنای پاکستان با تأکید بر اهمیت نقش جامعه‌ جهانی برای لغو تحریم‌ها و مشارکت با تهران در نبرد با ویروس کرونا، هشدار داد: هرگونه ماجراجویی علیه ایران به ضرر صلح و ثبات منطقه خواهد بود.

"سلیم ماندوی‌والا" در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه مواضع دولت و پارلمان پاکستان پیرامون تحولات منطقه‌ای، تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، بحران شیوع کرونا، تحولات افغانستان، پیمان صلح دوحه و کشمیر را تشریح کرد.

نایب رییس مجلس سنای پاکستان تأکید کرد: رسیدگی به وضع فعلی در منطقه، نیاز به خردمندی و هوشیاری همه طرف‌ها دارد و تمام بازیگران مهم منطقه‌ای باید برای ترویج صلح و توسعه نقش آفرینی کنند.

وی با تأکید بر اینکه پاکستان از روابط عالی با جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، گفت: ایران قابل انزوا نیست و نباید اقدامی از این قبیل صورت بگیرد.

ماندوی والا تأکید کرد که در این اواخر، ماجراجویی‌هایی علیه ایران در قالب اتهام زنی انجام شد که تبعات آن به ضرر صلح و ثبات منطقه تمام می‌شود.

وی افزود: جهان اسلام دیگر نمی‌تواند در مسیر جنگ قدم بردارد و امکان چنین چیزی نیست؛ بروز هرگونه جنگ پیامدهای خطرناکی در پی خواهد داشت و باعث ورود دیگر کشورها به این چنین رویارویی شده و حتی می‌تواند دامنه این جنگ نیز گسترش پیدا کند.

جامعه‌جهانی برای لغو تحریم‌های ایران ورود کند

نایب رییس مجلس سنای پاکستان گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز به دلیل همزمانی شیوع کرونا و تحریم‌ها، در حال سپری کردن یک آزمایش است و جهان باید برای نجات بشریت وارد صحنه شود.

وی تأکید کرد: جامعه بین الملل باید بر اساس نگاه بشردوستانه و همدردی برای لغو تحریم‌های ایران ورود کند تا مسیر کمک به مردم ایران و کاهش درد و رنج آنان هموار شود.

ماندوی‌والا که از اعضای ارشد حزب مردم شناخته می‌شود درباره سرنوشت طرح خط لوله گاز ایران و پاکستان که هشت سال پیش در زمان دولت وقت حزب مردم پاکستان عملیات اجرایی آن کلید خورده بود، گفت: این طرح همچنان با تأخیر مواجه است.

وی‌ اظهار کرد: خط لوله گاز ایران و پاکستان از همان ابتدای عملیات اجرایی آن با تأخیر روبرو بود و تحریم‌های آمریکا نیز این طرح را دشوار ساخت.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا