همزمان با تداوم بحران کرونا در ایتالیا، صد‌ها دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور، هفته جاری با ۳ پرواز اضطراری به ایران بازمی گردند.

همزمان با تداوم بحران کرونا در ایتالیا، صد‌ها دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور، هفته جاری با ۳ پرواز اضطراری به ایران بازمی گردند.
قرار است پرواز‌های مستقیم ایران ایر به شهر‌های رم و میلان برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی به کشورمان در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری انجام شود.
این سه پرواز فوق العاده در پی درخواست تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل ساکن مناطق شمالی و مرکزی ایتالیا از سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم جهت بازگشت به کشور و متعاقب آن، پیگیری وزارت امور خارجه کشورمان و ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایران صورت می‌گیرد.
تا کنون درخواست نزدیک به یک هزار دانشجو برای بازگشت به ایران ثبت شده است و این احتمال وجود دارد تعداد پرواز‌های فوق العاده هما به ایتالیا افزایش یابد.
سفارت ایران در رم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت ایران، دانشجویان ایرانی در زمان رسیدن به کشور ملزم به رعایت کامل قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی این وزارت خانه هستند.
هم اکنون در ایتالیا تعداد کل افرادی که به ویروس کرونا الوده شده اند به نزدیک به ۱۵۷ هزار نفر رسیده و شمار قربانیان نیز به حدود ۲۰ هزار نفر افزایش یافته است. بیشتر مبتلایان و قربانیان کرونا در ایتالیا در مناطق شمالی این کشور هستند.
در ایتالیا بیش از ۶ هزار دانشجو ایرانی مشغول به تحصیل هستند. جامعه ایرانیان در این کشور نیز نزدیک به ۳۵ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع : خبرگزاری صدا وسیما