19 دی: معاون سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه بودجه واکسن کرونا در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: یارانه دارو و شیر خشک در بودجه ۱۴۰۰ تا ۲ برابر افزایش یافته است.

حمید پوراصغری، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه بودجه واکسن کرونا در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: یارانه دارو و شیر خشک در بودجه ۱۴۰۰ تا ۲۰۹ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی در بودجه سال آینده از ۸۸ هزار میلیارد تومان به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان رسیده که البته این رقم با توجه به درآمد‌های اختصاصی که برای برخی از دستگاه‌ها دیده شده و همچنین بند ه تبصره ۴ قانون برنامه و بودجه بالاتر هم خواهد رفت.

پوراصغری گفت: همچنین تسهیلات مشوق‌های صادراتی نسبت به بودجه امسال ۶۷ درصد، رشد اعتبارات داشته و اعتبارات سازمان ملی استاندارد هم ۱۵۷ درصد بالاتر رفته است.

وی تاکید کرد: یارانه خرید نان را هم از ۱۲ هزار میلیارد تومان به ۲۲ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم که این یک جهش در خرید تضمینی گندم خواهد بود.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: اعتبارات تنظیم کالا‌های اساسی هم با رشد ۷۵ درصدی مواجه بود. همچنین در بودجه ۱۴۰۰ شاهد رشد ۸۰ درصدی اعتبارات تملک، دارایی سرمایه‌ای، محیط زیست با تامین تجهیزات کالایی اتفاع حریق بودیم. همچنین برای اصلاح ژنتیک جوجه‌های یک روزه هم اعتبارات را افزایش داده‌ایم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایلنا