19 دی:‌ مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم از جمع‌آوری 3200 پرونده شناسایی از فروشندگان روزبازارهای قم خبر داد.

علیرضا مظفری با اشاره به فعالیت روزبازارها در سطح شهر و نظارت بر روند فعالیت آنها، اظهار داشت: هر پدیده‌ای که در شهر وجود دارد کارکرد خاص خود را دارد و نمی‌شود آن را حذف کرد و تنها می‌شود راهکاری برای سامان‌دهی و بهره‌وری بیشتر آنها لحاظ کرد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم با اشاره به نیاز شهر به بازارهای روز نیز افزود: با توجه به کارکردهایی همچون در دسترس بودن، قیمت مناسب و تنوع محصول به ویژه با شرایط اقتصادی موجود مردم مطالبه فعالیت این بازارها را دارند اما از طرفی معایبی هم با خود به همراه دارند از جمله اینکه تا حدودی در کار کسبه‌ای که مغازه دارند خللی را به وجود می‌آورند.

مظفری با اشاره به وظیفه شهرداری در ساماندهی روزبازارها، تأکید کرد: شهرداری مکلف است که فضای فیزیکی برای استقرار این روزبازارها را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ۱۱ روزبازار در سطح شهر قم فعال بودند، تصریح کرد: ۳ مورد از این بازارها جمع شده‌اند و سازمان برای ۴ الی ۵ مورد از این روزبازارها زمینی برای محل استقرار مشخص کرده است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خودشان را از سر گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم با اشاره به شرایط موجود در اثر شیوع ویروس کرونا، افزود: اگرچه نظارت از این بازارها به‌صورت ماهوی بر عهده شهرداری نیست و دستگاه‌هایی دیگری ازجمله مرکز بهداشت، اصناف، دامپزشکی، اماکن و نیروی انتظامی در رابطه با اموال مسروقه هم دخیل هستند اما با توجه به شرایط موجود نظارت بیشتری از سوی شهرداری در اجرای پروتکل‌های بهداشتی در روزبازارها انجام می‌شود.

مظفری با اشاره به شناسایی افراد فعال در روزبازارها، افزود: ۳۲۰۰ پوشه شناسایی از فروشندگان روز بازارها جمع‌آوری‌شده است که عموماً از وضعیت مالی چندان مناسبی برخوردار نیستند.

وی افزود: در ایام کرونا نیز با توجه به تعطیلی چند ماهه این بازارها این اطلاعات برای حمایت‌های مالی فروشندگان در اختیار دستگاه‌های حمایتی قرار گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :