19 دی: وزیر آموزش و پرورش گفت: در میان اپلیکشن های فضای مجازی، هیچ ابزاری به‌اندازه شبکه شاد گسترده و کاربردی‌تر نیست؛ بیش از ۷۰ درصدی دانش آموزان از آموزش‌های این شبکه بهره مند هستند.

محسن حاجی میرزایی در دوازدهمین نشست از سلسله برنامه‌های گفتگو با محور تحول افزود: جامعه، ساختن هویت و شخصیت دانش آموزان و ساختن آینده را به آموزش و پرورش سپرده است و خانواده‌ها نیز بهترین سرمایه‌شان را به ما سپرده‌اند؛ بنابراین سرمایه اصلی ما اعتماد خانواده‌ها است.

وی اعتماد جامعه را امری ضروری برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت برشمرد و عنوان کرد: باید مراقب اعتماد جامعه باشیم و کار را با کیفیت انجام و اهدافمان را محقق سازیم.

وزیر آموزش و پرورش وجود بازرسی را شرط ضروری حرکت در جهت اهداف دانست و ادامه داد: بازرسی از اجزای مهم مجموعه آموزش‌وپرورش است و بدون آن اهداف محقق نمی‌شود. بنابراین بازرسی جزو مهم تداوم کارها است؛ پس اگر کار به‌خوبی انجام شود که نشانه همکاری و همراهی‌های خوب دو دستگاه است و مسیر آینده نیز هموار می‌شود.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا همه بخش های جامعه غافلگیر شدند؛ چرا که تا پیش از این راه و روش‌هایی برای انجام فعالیت ها وجود داشت و همه‌چیز با آن روش‌ها تنظیم شده بود، اما به‌یک‌باره همه روش‌ها و مأموریت‌ها با مخاطره روبه‌رو شد و باید در شرایط جدید هم راهی می‌ساختیم و هم راهی را طی می کردیم.

وی اظهار داشت: در میان اپلیکشن های فضای مجازی، هیچ ابزاری به‌اندازه شاد گسترده و کاربردی‌تر نیست؛ به‌طوری‌که شاد بزرگ‌ترین شبکه اینترنتی داخل کشور است.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری تمجید رهبر معظم انقلاب از عملکرد آموزش‌وپرورش در مواجهه با کرونا و راه‌اندازی شبکه شاد، تصریح کرد: البته شرایط به‌گونه‌ای نیست که همه دانش آموزان از شاد استفاده کنند؛ بنابراین مدرسه تلویزیونی با همکاری صداوسیما راه‌اندازی شد. دسترسی به تلویزیون گسترده و پوشش شبکه‌ای تلویزیون بالای ۹۷ درصد است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: علاوه بر آموزش‌های شاد و مدرسه تلویزیونی برای دانش‌آموزانی که به هیچ‌یک از آموزش‌های مجازی دسترسی ندارند، توسط راهبران آموزشی، بسته‌های آموزشی ارایه می‌شود و حتی در برخی روستاهای کم‌جمعیت آموزش‌ها به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

وی گفت: همراهی و همکاری ۱۰۰ درصدی با سازمان بازرسی شرط تحقق مأموریت‌ها است؛ بنابراین ما در برابر قانون خاضع هستیم.

عضو کابینه تدبیر و امید در پایان اظهار داشت: به دنبال آن هستیم تا از اعتماد جامعه به‌نظام مراقبت کنیم و امید است این نشست مشترک به بهتر شدن همکاری بین دو دستگاه بینجامد.

دوازدهمین نشست از سلسله برنامه‌های گفتگو با محور تحول با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور و جمعی از معاونان آنها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، مدیران کل استان‌ها و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس و شبکه شاد برگزار شد.

  • نویسنده :
  • منبع :