19 دی: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست انتشار مصاحبه تقطیع شده خود در فضای مجازی را شیطنت برخی رسانه ها دانست و گفت: همه مصاحبه دو ساعته من را گوش کنید، همه مسوولیت آن را قبول می‌کنم.

به تازگی فیلمی تقطیع شده از گفت وگوی عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست در فضای مجازی منتشر شده که در آن به رهبری امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و شکست رژیم پهلوی اشاره شده است. این مساله باعث شد تا روز شنبه به دادسرای کارکنان دولت احضار شود.

عیسی کلانتری روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا توضیح داد که دادستانی درباره مصاحبه تقطیع شده من سوالاتی داشت و من نیز با حضور در دادسرا به آنها پاسخ دادم.

وی اظهار داشت: آنها فکر کردند که به ساحت حضرت امام (ره) توهین شده اما اگر همه مصاحبه را گوش کنید به این نتیجه می رسید که چنین چیزی نبوده، این منطقی نیست تا از ۲۰ یا ۴۰ ثانیه یک مصاحبه دو ساعته نتیجه گیری شود. 

کلانتری در پاسخ به اینکه گویا با قرار وثیقه آزاد شده اید، گفت: بالاخره آنها باید بررسی کنند و این زمان بر است.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: چنین کارهایی شیطنت برخی رسانه ها است، شما همه دو ساعت مصاحبه را گوش کنید بعد من همه مسوولیت آن را می پذیریم.

وی گفت: به طور کلی مشکل حادی نبود و بالاخره بخش های اجتماعی مسوول باید عکس العمل نشان دهند.

البته کلانتری چندی پیش خود نیز درباره مصاحبه تقطیع شده در فضای مجازی توضیحاتی ارائه کرده بود و گفته بود که برای من مشخص نیست در این برهه زمانی، پخش چهل ثانیه از مصاحبه دو ساعته مربوط به سه سال قبل، به نحوی باعث سوءبرداشت از کلیت مطلبی شود که در آن مصاحبه عرض کردم و این موضوع با چه هدفی صورت گرفته است.

وی افزود: در توضیح عرض می کنم اینکه آمریکا و شوروی سابق و حتی اسراییل، همواره سعی در دخالت و هدایت تحولات مهم دنیا از جمله انقلاب اسلامی داشته و دارند بر کسی پوشیده نیست؛ منظور من این بود که رهبری حضرت امام (ره) اجازه نداد، آمریکا میوه انقلاب اسلامی را به نفع خود بچیند و همچنان هم تلاش برای ضربه زدن به جسم و روح انقلاب اسلامی و ایران توسط قدرت های امروز دنیا و دشمنان ما ادامه دارد.

کلانتری گفت: همچنین لازم به ذکر است که بنده، مقلد حضرت امام(ره) بوده ام و در سال ۱۳۶۰ بر اساس وظیفه ملی و شرعی نسبت به ایشان، انقلاب اسلامی و شهدا تصمیم گرفتم از آمریکا به ایران بازگردم و در خدمت مردم و کشورم باشم  و تا زمانی که نیاز است این خدمت را ادامه خواهم داد؛ نه منتی بر کسی داشته، نه اصراری برای مسئولیت، که خود نیک می‌دانم چه وظیفه‌ای در خدمت به این نظام مقدس و مردم کشورم دارم.

  • نویسنده :
  • منبع :