19 دی: «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در سخنانی مدعی شد که ایران درصدد پیچیده کردن تلاش‌های برای راه‌حل بحران در یمن است.

وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در سخنانی با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، مدعی شد که واشنگتن از تلاش‌ها برای آتش‌بس در یمن حمایت می‌کند.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در سخنانی مدعی شد که ایران درصدد پیچیده کردن تلاش‌های برای راه‌حل بحران در یمن است.

وی مدعی شد که اقدام ایران در تعیین «حسن ایرلو» به عنوان سفیر ایران در یمن نشان از نیت تهران برای حمایت بیشتر از حوثی‌هاست.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش گفت که واشنگتن از تلاش‌ها برای آتش‌بس در یمن حمایت می‌کند.

پامپئو اضافه کرد که واشنگتن به مقابله با اقدامات ایران در منطقه ادامه خواهد داد و یمن شایسته صلح و ثبات است.

این سخنان پامپئو در حالی مطرح می‌شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد سفیر ایران در یمن، یک تبعه پاکستان و دانشگاه المصطفی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده حسن ایرلو به دلیل حمایت از فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یمن در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

در حالی که آمریکا یکی از حامیان اصلی ائتلاف متجاوز به یمن است در بیانیه خزانه‌داری ادعا شده «ایران همچنان به بی‌ثبات کردن یمن ادامه می‌دهد.»

از سوی دیگر، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان روز شنبه گفت «دیوید شِنکر»، معاون «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به مسقط، پایتخت عمان پیشنهاد قرار دادن جنبش انصار‌الله یمن را در فهرست به اصطلاح «تروریستی» کشورش را مطرح کرده است.

پیش از نیز چند منبع دیپلماتیک در گفت‌وگو با مجله «فارن‌پالیسی» گفته بودند دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا آماده است قبل از ژانویه ۲۰۲۱ و ترک کاخ سفید، انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

  • نویسنده :
  • منبع :