19 دی: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت۲۳۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۱ هزار و ۷۲۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز جمعه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۱ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹ هزار و ۵۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵ هزار و۷۶۰ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱ میلیون و ۹۲هزار و ۶۱۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۷۸۷ هزار و۸۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵هزار و ۷۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: در حال حاضر ۳۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۶۰ شهرستان نارنجی و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

مردم ازبرگزاری هرگونه دورهمی در شب یلدا خوداری کنند

لاری گفت: نگرانی ما در مجموع در وزارت بهداشت از برگزاری دورهمی‌ها در شب یلدا است، در هفته و چند روز گذشته با اعمال محدویت های مصوب و همکاری خوب مردم و نهاد های متولی شاهد کاهش جدی هم در بحث بستری بیماران و هم مرگ بودیم.

وی ادامه داد: همکاران ما در جدالی سخت با کوید ۱۹ و مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند و انتظار مدافعان سلامت این است که هموطنان با تداوم همکاری با کادر درمان از برگزاری هرگونه دورهمی ومهمانی درشب یلدا خودداری کنند.

تعداد جان باختگان روز گذشته (پنج‌شنبه) کرونا در ایران ۲۸۴نفر بود.

  • نویسنده :
  • منبع :