19 دی: رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از نخستین تزریق آزمایش انسانی واکسن کرونا در هفته اول دی ماه خبر داد و گفت: آزمایش انسانی واکسن در سه مرحله انجام می شود.

محمد مخبر در مراسم امضای تفاهم نامه طرح جهش تولید دیمزارهای کشور با وزارت جهاد کشاورزی، افزود: بنده و همه همکارانم در ستاد اجرایی فرمان امام آمادگی تزریق این واکسن را داریم و ما همه این واکسن را تزریق خواهیم کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: اقدامات خوبی در رابطه با تولید واکسن کرونا در کشور صورت گرفته است و ما بهترین و مطمئن‌ترین واکسن را در کشور تولید خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که ایا شما داوطلب برای انجام تست انسانی کرونا هستید ادامه داد: تمامی بخش‌های ستاد اجرای فرمان امام (ره) همه اماده تزریق این واکسن هستند و همه ما این واکسن را تزریق می‌کنیم.

او با بیان اینکه خط تولید واکسن اماده است و مشکلی در تولید واکسن و ‌تزریق سرم نخواهیم داشت گفت: با توجه به اجازه وزارت بهداشت، تست انسانی واکسن کرونا هفته اول دی ماه تزریق می‌شودو این واکسن با کمترین تبعات تولید شده است و از ویروس ضعیف شده استفاده شده است.

مخبر بیان کرد: آزمایش انسانی واکسن کرونا در سه مرحله صورت می‌گیرد به این صورت که در مرحله اول به ۵۶ نفر با جنسیت و سن متفاوت تزریق صورت می‌گیرد و بعد از ۲۸ روز و مشخص شدن نتایج بررسی، مرحله دوم با تزریق به ۵۰۰ نفر اغاز می‌شود و بعد از ۲۸ روز از تزریق دوم و بررسی نتایج، مرحله سوم بدون محدودیت با تولید انبوه و عرضه گسترده اغاز می‌شود.

وی ادامه داد: مردم کشورمان از واکسن ایرانی اطمینان دارند و ما برای تزریق واکسن با متقاضیان زیادی روبرو شدیم.

نخستین واکسن کرونا تولید محققان ایرانی که موفق به دریافت کد اخلاق و کارآزمایی انسانی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شد در شرکت شفا فارمد وابسته به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) تولید شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :